|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Kul tråd: Den börjar med ett inköp av S80 som är bättre på nästan allt än e39 och slutar (?) med inköp av ytterligare en bil bara på grund av att S80 är för trist och på sätt och vis inte är en BMW. Kanske hade varit billigare att leta upp en fin 530i från början ändå... ;-) /M |
|
|
Hehe.. Well så kan man ju se det men om du läser tråden så har jag inte påstått att skoj var ett kriterium när det kommer till vardagsbilen. Jag har aldrig heller sagt att en S80 är en bättre bil än en e39 på nästan allt, utan bara hävdat att när det kommer till att uppfylla just de kriterier jag ställer på en vardagsbil så gör den det bättre än en e39. Att chassit är bättre för sportig körning i en e39 har jag hävdat hela tiden och ja, den vore en lämpligare lekbil men då den uppfyller de andra kraven sämre än Volvon och skoj inte var ett kriterium så kan den inte konkurrera. Jag har vidare skrivit att inte heller en e39 är speciellt kul och att jag, om det varit en prioritering, knappast hade valt en sådan då heller då Bmw (och även Volvo) har lämpligare alternativ i det fallet. Att jag sedan gärna velat ha Volvon lite roligare är en sak, men jag skulle inte offra de andra egenskaperna just för den sakens skull. Jag tror du har skummat igenom vad jag har skrivit lite för snabbt.. Att det, som i det näst sista inlägget, inte imponerar att en framhjulsdriven bil spinner i 100 (min spinner iofs i 140 om man vill) är såklart sant om man förväntar sig en körmaskin. Det är inte effektivt men poängen för mig var aldrig att jaga tiondelar eller kasta runt på småvägar. Jag vill ha kul, och att skicka i 3:an i 100 och blåsa förbi 540:s och E36 M3:or med spinnande hjul är rätt...kul... Självklart kan man köra snabbare om man vill, man lär sig att dosera kraften och inte skicka plattan i mattan varje gång, och även om bilen är snål normalt så virvlar det i etanolen när turbon laddar fullt.. Fart per krona sanslös! Den är väl ingen rödljusracer men mellan, säg 100-175 på 3:an, så misstänker jag starkt att man får lätta på lädret rätt rejält för att köpa en orginalbil som hänger med.. Att den inte imponerar.. Well, hade min avsikt varit att imponera på någon hade jag näppeligen köpt en Saab 9000 till att börja med och hade du istället BLIVIT imponerad hade jag inte imponerats av dig..*s* Den är kul, varken mer eller mindre och det var precis vad jag var efter. |
|
| Den korrekta kombon är givetvis en 728iA E38 för transport och en sexväxlad E46 330Ci M-sport, eller ev E90 med 272hk. :) | |
|
"(min spinner iofs i 140 om man vill)" Det är ju just detta som suger med framhjulsdrift,bilmärke spelar ingen roll med FWD så flyttar du vikten när du kliver på o vipps så hänger framhulen i luften och ryker. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Rakt fram har det ju en cool och chockerande effekt att göra en omkörning på landsväg med spinnande hjul. :) Annars är ju största nöjet att kliva på gasen ut ur kurvor, rondeller etc, men då tänds ju lampan "varning-miserable failure" med FWD. |
|
|
Jo, jag vet.. Galet och skitkul. Sedan att bilen hade varit snabbare både i svängarna och rakt fram med bakhjulsdrift nekar jag inte till men vi snackar budget här.. Vilket bakhjulsdrivet alternativ hade skottat på så här för mellan 10-15k? Jo, en E38 och en 330ci hade ju varit bra men till vilka pengar..för att inte tala om ägandekostnader.. En fin e38 behöver inte bli så jäkla dyr men fy fan om de går sönder. Huga.. Finns ju en anledning till att de inte är dyrare än e39 i inköp.. Sedan handlar ju allt om pengar. Visst hade jag hellre köpt en fin 330ci än Saaben trots skillnaden i fart. Jag har bara inte råd att ha både Volvon och en 330.. |
|
|
En 728 E38 är ju lika billiga delar till och driftsäker som en E39a. Men så var det det där med rost... Grattis till att du har nåt att motionera smilbanden med iaf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.