|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Ville kolla om det är dåligt för min motor att ha ett öppet luftfilter. Det är en 525 från 1993. Alltså 192hk motorn. Mvh Andreas SECOND PLACE FIRST LOSER | |
| Tjenare mannen. Frågar du 10 personer som håller på med bilar så säger dom olika. Om du nu gärna vill ha ett öppet luftfilter så köp AEM Dryflow. Då finns de ingen risk att LMM går sönder. De filtret gör du rent med jämna mellan rum. Men jag har svårt o tro att du får de 100 % rent efter man har tvättat de. Köper du ett nytt som passar i original luftburken så är de RENT, tills de behöver bytas såklart :) | |
|
Ok. jag har ett som satt på när jag köpte bilen för en vecka sen. Men har nu satt dit orginal luftburk. Men den låter lite tråkigare nu. Så därför jag undrar. Förra ägaren har ju kört med det öppna filtret ett bra tag. och motorn går bra och så ju. Så funderar på om jag ska byta tillbaka till det. Men är lite orolig för att det kan skada motorn på sikt, SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Om du ska sätta på ett öppet se till så det är ett torr filter och inget som ska smörjas med olja för det kan va dåligt för LMM. Och snåla inte kolla efter Greencotton , KN elr nåt annat kännt märke. Dom ja köpt har kostat runt 1000kr i det e det värt. //Andree |
|
|
Inga problem o köra med filter som kräver olja om man ser till och få på rätt mängd olja och inte dränker filtret i olja som vissa gör... |
|
|
Så det är alltså ingen fara för motorn om man köper ett lite dyrare bättre filter då? SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.