|
|
|
|---|---|
|
Så äntligen har jag blivit med en Z4 å det känns riktigt bra! Bilen är en -03:a 3,0 med det mesta i utrustning, navi, hardtop, xenon stora stereon. Nu väntar lite rekond å sedan ska det ut och glidas =) | |
| Grattis! :) | |
|
Grattis! (dags att uppdatera profilen då :-) ) |
|
|
Gratulerar tillett bra köp, har haft min i en dryg månad och njuter varje sekund jag cruisar med den... Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| Grattis!! Som Lennart Bornhall säger, det är verkligen en njutning att köra Z4:an, har haft min i snart 1 år. Tyvärr hinner man inte köra så mycket med den, men när man kör den blir man nästan beroende av den. Men bättre beroende av en härlig bil en vissa andra beroendeframkallande medel. Sedan känns 3.0 motorn alldeles perfekt för bilen, visst det finns värre maskiner men den är så skön och drar ju förhållandevis lite bränsle ändå. Enl bränsledatan i bilen i lagom takt allt mellan 0.78-0.85. Det tycker jag är bra med den motorn. Men min 528i-00 med ca 23000 mil på mätaren ligger nog inte långt ifrån: 110 km/h ca 0,83-0,90 Mvh Mats | |
| Det tycker jag du gjorde helt rätt i :) Grattis!!! | |
|
Kört ca 10 mil å det med ett leende på läpparna! Lagom prestanda till bra soppapeng (kör Jeep GC V8 till vardags). Finns en grej som stör mig och det är dålig radiomottagning så blir att koppla in IPhone och köra Spotify men vad ska man välja för grejer? Någon som kopplat in någon typ av adapter? |
|
|
Jag har monterat original AUX på min, kostnad ca 600, ingen omprogrammering behövdes. Beror iof sig på vilken utrustning du har. Du kan läsa lite mer om detta under forum "Bilstereo GPS..." Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| grattis.. upp med lite bilder nu då :D | |
|
Grattis grattis!!! Jag njuter också varje sekund i min Z4. :-) //Anders |
|
|
Jag kör spotify från telefonen och kör bara genom aux. En enkel 3,5mm aux sladd mellan telefon och "stereon". Inga adapter eller liknande, förutsätter att man har ett aux ingång på "stereon" Mvh/Rolle |
|
| Stort Grattis!!! Kommer garanterat bli många härliga mil!!! | |
|
Ett stort grattis till ett bra val! Har haft min sedan mars i år och ler fortfarande i mjugg varje gång jag startar den... Kan för övrigt starkt rekommendera ett varv runt sjön Lygnern, om du vill känna på bilens prestande i kurvor! |
|
|
Tack alla! Ja milen rullar på och den går som en dröm, speciellt i och ur kurvorna då den ligger som en gokart på vägen. Har stora stereon med växlare och gps men inget aux uttag i fronten på stereon... Vill ogärna köra på en fm sändare då kvalitén inte lever upp till den nivå man önskar. |
|
|
Finns ett AUX kit på BMW. Kostar typ 600:- //Anders |
|
|
beemer_320i: Skicka PP om du vill ha exakta detaljer hur du går tillväga med mont av AUX original Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
kan inte annat änn hålla med att man kör med ett leende på läpparna och njuter av varenda sekund när man kör Z4 :) ända negativa jag kan komma på är att i stadskörning är kopplingen och växellådan lite osmidig tycker jag. men på kurviga småvägar går den som en dröm:) otroligt vridstyvt chassi,som en gokart i kurvorna:) t.o.m värre änn min förra m3 1993 med eibach pro kit sänkning och den var stenhård. beemer 320 i; har du M-chassi och 18 tummare? vet inte om 18 tummare var standard...tror inte det... |
|
|
18" har jag men M-chassi vet jag ej då jag inte har någon specifik utrustningslista. Någon bra sida man kan lägga upp bilder på när man inte är PROmedlem?? |
|
| Nu ligger bilen ute på garaget.org Länk | |
|
beemer_320i Blev lite nyfiken. Du har "M-sport fahrwerk" Här är din utrustningslista: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.