|
|
|
|---|---|
|
Om man varvar upp den till ca 3000 varv på växlarna så dör den vid 4-5 växeln. Trycker man ner kopplingen så går den bra på tomgång, sen går den bra upp till ca 1500 varv sen jättedåligt. Stänger man av den och startar igen så går den som den ska. Det är bara när man varvar ur den flera växlar i rad den gör så. Känns som att den går in i något "safe mode" men inga felmeddelanden kommer upp. Skulle gärna vilja ha tips på vad det skulle kunna vara innan vi ska på semestertripp. | |
| På min gamla bil rasade katalysatorn. Den gick helt felfritt på tomgång och vid litet gaspådrag. Ju mer man gasade desto slöare blev bilen. Lite senare gick den inte att starta alls. Nu vet jag inte om detta aven gäller dieslar och partikelfiltre och om det också kan rasa ihop på samma sätt som en katalysator. Ett sätt att kontrollera om katalysatorn rasat är att temporärt ta bort den. Jag gjorde inte det utan chansade och bytte katten direkt. | |
| Den är inte slö å går bra att varva ur på en växel men så när man växlar upp å ska varva upp den till 2500-3000 varv så kan den slå ifrån, den går fortfarande men tål inte mer än 1500 varv, över det bluddrar den bara. Vid vilket varvtal slår turbon in? | |
|
Ingen BMW diesel men min Audi S2 som jag hade många år sen gjorde likadant efter att jag bytte till MTM chip. Boven i dramat var bränslepumpen som inte orkade leverera continuerligt genom alla växlar. Kan det vara så att du har dåligt tryck i bränslesystemet? |
|
| Det kan vara så att jag har dåligt tryck i bränslesystemet, jag har ingen aning. Är det ingen med en 320d som har upplevt samma symptom? | |
| Jag har fortfarande inte löst problemet. Kom att tänka på att avgassystemet är ombyggt till ett med dubbla utblås av förra ägaren, skulle det på något sätt vara en orsak? | |
|
När mitt partikelfilter började sättas igen så upplevde jag samma problem på min 530D 1an 2:an gick att varva ur men 3:an började mota. Bilen känner själv att något är fel så det begränsar effekten (ingen motorlampa eller partikelfiltervarning tänds). Slutligen blev den så här "pigg": Vroom vroom :D Länk Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
| Hur långt hade din gått då deejaywasp? Min har bara gått 7000 mil så tycker det är lite väl tidigt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.