|
|
|
|---|---|
|
Hej Forumet. Eftersom laståsnan (en stackars Corolla -96a) gav upp behövde jag en ny bil och bestämde mig för något lite mindre skräpigt. En 528 -98 i helt ok skick, för ca 27kkr. Nu har jag lite frågor om utrustningen i den: S261A Side airbags for rear passengers Skall man koppla ur dessa om man skall ha i barnstol? Hur gör man? S339A Shadow-Line S877A Delete cross-pattern operation S915A Delete clear coat S928A Tire control Vad är det? S609A Navigation system Professional S670A Radio BMW Professional RDS S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system Vad innebär detta? Hur många högtalare/var sitter de? Jag har aldrig upplevt så otäck stereobild i en bil, det känns som om diskanten kommer ur bakdörren, mellanregistret ur framdörren och basen ur bagaget??? Skall det vara så här??? S220A Self-levelling suspension När jag provkörde bilen hos handlaren var batteriet slut. Efter hjälpstart indikerade bilen, vid andra uppstarten, "self levelling system disabled". Sedan har jag inte sett felmeddelandet igen. Är det något att bry sig om, eller betyder det bara att bilen varit strömlös men nu har hämtat sig? S438A Fine wood trim Hur tar man loss dessa paneler, både på instrumentbrädan, runt växelspaken och i dörrarna? Jag tycker de är katastroffula och funderar på att klä dem med kolfiber (och jo, jag är mer än 20 år gammal (faktiskt mer än det dubbla) vi kanske kan lämna diskussionen om min goda eller dåliga smak därhän) Kommer säkert mer efterhand.. / Fredrik | |
|
S339A Shadow-Line betyder att det är svarta plastdetaljer runt om bilen, istället för krom. |
|
|
Sidoairbagen bak anser jag inte skall kopplas ur för barnstol. Stolen står väl mot framsätet ochl inte mot dörren? Ljudet i BMW är ingen höjdare, men det kan mycket väl vara så att någon högtalare är sönder. Testa om alla fungerar som de skall. Är man lång och sitter långt bak tillbakalutad har man bakhögtalarnas diskant vid axeln, så det blir sådär... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.