|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som har tips på riktigt seriös importfirma? Jag har varken tid eller tillräckliga språkkunskaper i tyska för att kunna göra ordentliga bakgrundskontroller av bilarna. Skulle kännas skönt om någon seriös firma letar upp bra bilar och ordnar med hela affären. Antingen som konsult (agent) eller som mellanhand (inköp sker av importfirman). Tips mottages tacksamt! | |
|
Jag letade också, men just seriöst företag verkar vara väldigt svårt. Bil i Påarp verkar vara mer eller mindre den enda riktigt seriöst aktören, men de verkar å andra sidan ta ordentligt betalt också. Har även sprungit på Eurogarage, Länk som jag inte har något aning om alls. Sen finns Länk som verkar ge ett hyggligt intryck men där ägaren har betett sig tidigare mycket besynnerligt på detta forum om jag fattat det hela rätt. |
|
|
Hej Den sistnämnde (importbil) har jag hört både bra och dåligt om. Känns väl sådär! Vore så skönt att hitta en importfirma som andas kvalitet och trygghet och där det finns bra referenser och inga lik i garderoben. Men det kanske är svårt!? |
|
|
Vad är det för bil du vill importera? /Anders |
|
| Har inte hittat någon specifik ännu. | |
|
Hej Wannabedivers, Gissar att du är sugen på en Z4? Det är nämligen den bilen som dök upp på trådreklamen på AP:s huvudsida. Oavsett det är den eller någon annan så resonerar jag gärna med dig: Eftersom du letar "seriösa importfirmor" så antar jag att du menar att de flesta importfirmor är mer eller mindre oseriösa, vilket jag helt håller med om i så fall. Sen antar jag att du också menar att du är beredd att betala lite extra ifall du hittar den där "seriösa och trovärdiga importfirman" och hellre betalar lite extra ifall du vet att det är en firma du litar på och som är seriös. Annars är ju hela frågan liksom meningslös; Om du vill göra affär med en seriös firma, men bara betala för en oseriös förmedling så är ju hela frågan meningslös. Med andra ord så innebär ju det att du är beredd att betala motsvarande tyska importpriset, samt lite extra på kanske 20-30.000 kr (eller vad det nu är för belopp) för att veta att det är en seriös och trygg affär, och då finns det en kanonbra importfirma jag kan rekommendera: Förenade bil AB i Malmö. De importerar bland annat BMW och kallar sig "Den svenska Generalagenten". Jag vill inte raljera med dig, men så många andra seriösa importfirmor finns det väl inte? Tre års vagnskadegaranti, inget tjafs om garantireparationer, har du tur får du BMW Premium Selection. Som sagt, det tyska importpriset plus lite resekostnader/upphälle plus "Vi är en seriös och pålitlig firma-pålägg" på 5-10% motsvarar väl ungefär vad de flesta vagnar kostar hos Bavaria i Solna? (Åtminstone sådana bilar som är intressanta att importera?) Ta dig en funderare tycker jag: Är du beredd att betala något mer för att det är en seriös vagn med ärliga mil så är väl en svenskimport ett rätt bra alternativ? Är du inte det så är det väl bara att lära sig tyska och bestämma dig för modell och därefter läsa igenom trådarna med just den modellen ordentligt! |
|
|
Kom igen nu Joakim, är det BMW eller Porsche du är på jakt efter? Länk |
|
|
Carl Henrik Marcus: Det handlar om en Porsche. Har du något tips eller bara nyfiken på vilken bil jag är på jakt efter? |
|
|
Där ser man. Då tar vi tipsen i Ventilen... |
|
|
AlexanderK Det är många år sedan förenade bil var generalagent för BMW. Sedan mitten av nittiotalet importeras BMW till Sverige av BMW:s egna svenska dotterbolag. //Mats |
|
| Länk | |
| Det är alltid svårt att rekomendera firma. Men själv har jag fått goda vibbar från Häggenäs i Hörby och Autoperformance i Vellinge. Och vad jag förstått har andra tyckt likadant. Hjälper någon firma mig så blir det någon av dom två. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.