AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
293

216i - 92

Tjena alla bmw fans.
Jag ska kanske köpa min första bmw någonsin, och behöver lite tips från erfarna...
Bilen jag kanske ska köpa är en bmw 316i - 92:a(e-36), den är fin i lacken och här gått 12700.
Den är importerad, och verkar hyfsad sköt och gå bra, (enligt min mekaniker polare), taklucka, halv schyssta alu fälgar med nya året runt däck.
Vad tycker ni jag borde ge för denna bil?
Jag utgår från att milen inte stämmer. Pesimistiskt kanske men ganska otroligt. En tysk bil rullar inte 1200 mil/år.
Hyffsat skött, tja säg 40-45000:- Går inte det så kolla på 6:orna i stället, eller åtminståne 318is. Dessa ska du kunna få runt 50000:-
BMW är hursomhällst BMW
Lycka till!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Tja tobbz.
Jag tror att milantalet stämmer, för den e inte vinterkörd och ser inte ut så heller...
Hoppas det iallafall. :)
SÅ vad begär de/han för bilen? Häng inte upp dig på miltalet. Skickat är avgörande!
Lycka till!
MVH Tobbe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
tobbz: är du inte liiite trångsynt nu? :)
Ingen har ju sagt att bilen importerades till Sverige igår! Den kanske kom till Sverige 1994? (du vet nog detta, row?)
Tja grabbar.
Jo, bilen kom till sverige sommaren 2000.
Säljaren, (som jag känner) ville ha 55' för bilen, men jag prutade ner den till 48'...
Ska ta det avgörandet beslutet i kväll efter att meckpolaren har kollat grunligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.