|
|
|
|---|---|
|
Hejsan köpte en kanonfin 325i E90-2006 för 3 veckor sen, allt är perfekt men det enda jag saknar är farthållare, kontaktade Bmw och dom sa att det ej var möjligt att eftermontera på just denna. Hur kommer det sig? finns det nån annan firma som kan montera? //Peter | |
|
Visst kan man det: Länk |
|
| Såhär står det ju "Alla modeller med regnsensor och multi-funktions ratt " jag har inget av detta på min, Kontaktade ett företag som heter PDQ och dom har till min modell för totalt 7000 med material+jobb, någon som köpt där? Men hur kommer det sig att BMW säger att det inte går att eftermontera på min? | |
| PeterWallbom: BMW har ingen eftermonteringsats till din bil, därav säger de nej. Detta innebär dock inte att det inte går att montera farthållare, men de kan inte svara på exakt vilka delar som behövs. | |
|
Pratade med Schmiedmann idag och även dom sa att det inte gick att lösa, nått som hade att göra med att jag inte hade regnsensor eller liknande. Denna ska funka enligt PDQ: Länk Hur kommer det sig att den kan funka men inte Bmws orginalgrejer? |
|
| Nån som vet om det finns nått mer företag än PDQ som eftermonterar? gärna i trakten(bor i Västerås) | |
| Jag fick en farthållare monterad på BMW i Borås. kostade ca 6000,- med delar inkl arbete. | |
| Jo men dom säger att det inte är möjligt på min pga att jag inte har regnsensor sen va det nått annat också. Lät väldigt konstigt när han sa det, va har regnsensorn med farthållarn å göra? | |
| Pratade med BMW i Örebro precis och eftermontering är ej möjligt med tanke på min utrustning, går ej att aktivera en farthållare i min, då måste man byta styrboxar och massa andra dyra grejer. Jag får kolla upp PDQ i Norrrköping igen och se. | |
| Sälj bilen och köp en med farthållare eller lev med att vila foten på gaspedalen är mitt tips | |
| Haha det va inget bra tips, jag löser det efter semestern, Blir nog svårt att få tag i en lika fin 06:a som jag har nu så den blir kvar =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.