AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.337

e39 fälgar på e46a?

axelsson
Funderar på dessa 18 tummare:
Länk

Till min e46 320d -05 .

Passar de med Et osv, har nämligen beställt 40/20 sänkning som ska monteras!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
E39-fälgar fungerar inte på E46 då ET skiljer för mycket. Men det verkar vara 15"-hjul i samma annons som passar E39 vad det ser ut. 18-tummarna i annonsen sitter på en E90 vad jag kan se. De har org. ET34 och E46:an ET 47. Fråga vad just dessa har för ET. Någon här på forumet kanske vet var gränsen går innan de tar i skärmkanterna.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Edit! Det ser ut att vara en E87 1-serie på bilden. ET ca 37 orginal.
axelsson
Tack för svaret, då blir de inga sånna där fälgar.

Har dock sett ett par e46 genom åren med sånna där M5 fälgar och de tycker jag passar sig riktigt bra... Men dom kanske kör med spacers?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, det är åt andra hållet ET blir fel med E39-fälgar så spacers funkar inte. Däremot har väl kopior gjorts med annat ET och vissa fälgar finns orginal också med olika ET. Kolla på: Länk
E87:ans ET ligger ju inte jättelångt ifrån, så du borde kolla upp om det fungerar med någon som vet gränsen. Ibland får man ju ändå gå ner lite på ET med breda fälgar för att det ska gå fritt på insidan, så det är inte säkert att fälgarna i annonsen går bort.
Hej! Jag rullar på M5 fälgar med et33 på min e46'a.

I fram ligger fälg och däck jämms med skärmkanten och ibak ligger däcket ungefär 10mm innanför kanten. Min bil är dock orginal höjd mässigt. kan tyvärr inte svara på hur mycket man kan sänka utan att det tar i.

Dock har e39 för lågt et för e46 som de ovan säger.

Men det finns inga hinder ;) kolla alla som håller på med tyskstuk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.