|
|
|
|---|---|
|
Har beställt ett fullt CSL chassi, men funderar på om man även ska byta dem nedre bärarmsbussningarna i samband med bytet av bärarmar? Bilen har rullat 11.000mil? Gör dessa bussningar stor inverkan tro? BMW CS #07491 | |
|
Nästan så man blev lite sugen på att göra likadant till min hur mycket gick kalaset på om man får vara lite nyfiken? |
|
|
Tjena! Relativt dyrt.. 13.000:- för CSL dämpare och bärarmar och detaljer som behövs. Krängningshämmare: 12.000:-, men funkar även med H&R krängare för 6000:- Lättviktsfjädrar CSL 11200:-, men funkar även med Eibach om man vill för 2500:-. Plus H&R spacers med bultar har jag köpt. Detta ska sedan monteras för 10.000:- inkl hjulinställning. Ställbara topplagringar från millway sitter redan samt CSL 345 mm skivor med Pagid oranga belägg. BMW CS #07491 |
|
|
Beolab: För de pengarna (typ 50") hade du kunnat få "custombyggda" Öhlins, förmodligen hästlängder bättre grejer... Oavsett så kostar det att ligga på top:) |
|
|
Ja precis!;) likadant med custombyggda japanare tex, som ibland kan va moddade för runt vad en Ferrari 430 kostar beg tex. Grejen är att prylarna oftast är inlöpta i omgångar och därför kan man göra detta möjligt.. ;) Sedan känns det bra med att veta att hela chassit är exakt CSL precis vart enda bult eller exentrisk bult tex vid ev framtida försäljning. Med vänlig hälsning, Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
OT, men monterade aFe Power elbow insugslang mellan luftburk och insug. Bilen blev seegare på att varva ur än innan och inte alls samma gensvar vid gas? Troligen beror detta på utifrån min egna teori att aFe slangen ökar luftmängden då den har en bättre utformning, men troligen sjunker hastigheten på flödet, och du får sämre gensvar? Ska montera dit org. 1800:- i sjön! =( Vad tror ni? BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.