|
|
|
|---|---|
| Mest en nyfiken fundering, vad är det som låter under huven så fort man öppnar eller stänger en dörr eller bagageluckan? Det liksom klickar till ungefär som ett spjäll som öppnar. När man tex tvättat och öppnar och stänger dörrar för att torka så lever bilen sitt eget liv. | |
| Bilen utför diverse förberedelser inför motorstarten, bland annat förglödning. Detta för att minimera tiden från det att föraren trycker på startknappen till att motorn startar. | |
|
Min klickar och låter och har sig också när den bara står olåst. Men jag har då ingen diesel. Låter som den reglerar massa saker. Är också intresserad av att veta vad den håller på med =) |
|
| Trodde bara jag som hade dessa förbannade klickningar. Låter som en relä/kontaktor fest under huven, men det händer varje gång. Utan låser jag och låter bilen stå 1-3 minuter och låser upp igen så klickar det som fan. | |
| Okej, misstänkte att det var något sådant. Samma ljud uppstår också om man suttit i bilen ett tag och sedan tex sätter på radion eller rör något annat. | |
| Så låter inte min, och det är då en diesel.... | |
| Så låter min, bensin. Så länge man inte har problem att batteriet drar ur tror jag inte det är nåt fel utan funktioner i bilen som hålls aktiva. | |
| Jag har en diesel, och den klickar och har sig under motorhuven så fort jag öppnar en dörr. | |
| Så är det för mig med! | |
|
jag har en liknande fundering. på min e90 335a så direkt när man låser upp bilen så är det något som startar och brummar en stund. Låter nästan som att det är en pump eller kompressor av något slag som kommer från bakvagen. Är det soppa pumpen som gör något när man låser upp bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.