AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
908

Är det bensinpumpen som låter? (el nivåregleringen)

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Var ute och finkörde med den nyss inhandlade 525:an när jag hörde ett konstigt ljud bak från bilen, tyckte först det lät som ett gnekande ljud (tänk gammal/torr bussning som låter när man kör) Sen märkte jag att det lät även när bilen står still, och även när bilen är avstängd med tändningen på!

Ljudet kommer från höger bak och låter alltså som ett gnekande/knorrande ljud som kommer och går och jag fick det inte att ändra karaktär hur jag än gjorde. Bilen går bra, märker inget konstigt alls där.

Ska även säga att jag har nivåreglering på bilen, skulle kunna vara från den kanske men jag inbillar mig att det endast lät som ett "elljud" men å andra sidan vet jag inget om hur nivåregleringen funkar/ska låta. Går kompressorn direkt när man slår på tändningen tex?
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Edit: Höger bak framifrån sett
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Kan svara på det själv faktiskt, har haft bilen på en lyft och med örat mot tanken så hördes det tydligt att ljudet kom därifrån. Så nu blir det till att byta bensinpump innan det blir tvärstrejk, såg några fina beskrivningar på hur man gör och det verkar ju inte så knepigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.