|
|
|
|---|---|
|
Vilka tädstift ger den bästa totalekonomin i en 320i (E91) inkl. priset på stift, livslängd, bränsleförbrukning? Jag vet ej vilka stift som sitter i fn. Bilen har gått ca 8500 mil och är servad på BMW verkstad Då jag nyligen köpte bilen, tänkte beställa hem ett komplett kit från EU med samtliga filter, stift mm så jag vet att allt är fräscht från början /Pix | |
|
Gå in på realoem.com, slå in sista 7 siffror i ditt chassinummer, gå in på motor-elsystem, tändningssystem. Där står vilka tändstift du ska ha. Bosch eller NGK tillsammans med artikelnumret. Köp detta och inget annat. mister-solutions i UK har NGK till riktigt bra priser. |
|
|
Tack Jag skall ha ett stift som heter: NGK IZFR6H11 Tyvärr verkar detta inte finnas hos Länk Något tips på annat billigt ställe att handla ifrån? Mvh /Pix |
|
|
Kolla här: Länk De var snabba att leverera när jag köpte stift av dem förra året. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan Tydligen så är både NGK samt BOSCH accepterade enl. realoem Dock verkar NGK stiften ca 40% dyrare när jag googlar Är NGK stiftet bättre, eller handlar det bara om japan vs tyskt? /Pix |
|
|
Historiskt sett är NGK-stiften bättre än Bosch, men jag har satt i Bosch FGR7DQI (iridium-fyrelektrodsstift, likadana som BMW-oem FGR7DQP-platina Bosch, men dessa har iridimmittelektrod i stället för platina dito) och faktum är att bilen går lite bättre med dessa än med NGK:s BKR6EQUP samt också drar lite mindre bensin. Största skillnaden mellan ovanstående OEM- NGK och Bosch, är att Bosch-stiften har smalare mittelektrod och smalare sidoelektroder med "hårdmetallinlägg" i spetsarna. Rent teoretiskt borde det ge mer gynnsamma förhållanden för gnistan än de mer skymmande sidoelektroderna på NGK-stiften, samt också längre livslängd på sidoelektroderna. Men bilen gick helt klanderfritt med NGK innan bytet, så de fungerar också bra! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.