|
|
|
|---|---|
|
Går i köptankar och funderar..... 523i eller en 520 diesel? Uppskattar alla tips, någon som ägt båda och ge en jämförelse. Tackar på förhand. Ive | |
|
skulle köpt en 520d för andrahands värdet tror jag kommer hålla sig bättre samt lägre förbrukning beror iof hur långt du kör samt hur du kör också |
|
|
Absolut 523i om du inte kör så mycket att en 520d innebär en rejäl besparing, nog för att BMW´s dieselmotorer är fina men en motor med tråkigt ljud och vibrerande gång gör inte deras bilar rättvisa. Nu har jag aldrig ägt någon 523i eller 520d men väl kört dem bägge, och jag hade aldrig valt en diesel om jag inte sparat tillräckligt mycket på det för att vara tillfreds med motorn. En fråga om det är ok, du har en 535d idag hade du tänkt sälja den eller skall nuförvärvet bli en andra bil? //Bjersér |
|
|
523i är klart att föredra rent körmässigt när det gäller E61 - motorerna är inte lika bra isolerade som i F11:an så det märks med all tydlighet att du kör diesel... Kör du mycket (>1500 mil/året) är 520d naturligtvis ett ekonomiskt bättre köp under förutsättning att inte köppriset är högt satt. Om du kan, så hitta en -10.a, dels för att det är sista modellen och dels för att den har samma hårddiskbaserade iDrive som F1x-serien. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.