|
|
|
|---|---|
|
Fick ett medelande på min iDrive förra veckan "Front brakepads Service due", gick in i servicen o kika så va det en orange triangel ist för "Ok" men det va 1400km kvar tills bytet enligt iDriven. Men ida när märkte jag att det stog "Ok" igen. va det nån bugg bara elr ville den bara säga till en bra tag i förväg elr kan dom va slitna redan fast det skulle va 1400km kvar?? //Andree | |
|
Du skall få ett meddelande om att det är dags att planera för service, så första "service due"-meddelandet var helt ok. Däremot trodde jag att den gula triangeln skulle vara kvar även dagen efter, men så är det kanske inte? ---- BMW CS #6212 |
|
| Den är ganska smart "servicedatorn". Jag hade tex kört 100 mil i veckan länge och bilen lyste därför gult för oljeservice redan vid 400 mil kvar till byte, då den visste att det ville ske inom fyra veckor. Bilen parkerades sedan i 5 dagar och veckan efter kördes den 10-20 mil, allt var då grönt igen i idriven, då bilen nu visste att det ville dröja längre tills jag hade kört mina 400 mil. :-) | |
|
Den lös orange i en vecka typ o nu står det ok. //Andree |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.