|
|
|
|---|---|
|
Hej Ny användare på forumet, även om ja varit här och läst mycket. Nu är planen att införskaffa en BMW M3 E46. Har sökt runt en hel del för att bilda mig en en så bra uppfattning som möjligt om bilen dess för och nackdelar och prisbild. Nu till några frågor. *Vad bör man alltid kolla upp med bilen? *Hur mycket skall man gräva i historiken på en Svensksåld bil. Och på vilka ställen kollar man bäst? Hur brukar ni göra? Ringer man runt till service verkstäder och så? Bilen jag är ute efter: * Skall vara Svensksåld , alt importerad tidigt isf, bra historik * Under eller runt 10k mil * SMG Kan tänka mig att ge runt 200k för rätt bil. Någon på forumet som har en fin till salu? Får gärna isf kontakta mig. Har kikat lite på dessa: Länk Länk Någon som har kollat på dom? | |
|
Någon som vet nått om denna bil? Länk |
|
|
Nackdelarna är bland annat klonket i bakvagnen, dåliga bromsar och ett lågt vridmoment. |
|
| Heinrich ..dåliga bromsar ? är väll inget fel på dom | |
| enkolvs ok på en så pass potent bil som en m3a är väll inget vidare, många uppgraderar. | |
| men ändå för effekten som är i bilen org klarar du dig långt med org ok csl skivor å sjyst kylning ... men visst större är ju bättre .. | |
|
Ja enkolvs ok är "sniket", största skillnaden ligger väl i att "flerkolvs ok" (läs minst 4) är lättare att dosera så att säg. Kör man inte mycket bana, o dessutom "kan köra på bana", så lär man knappas ha benhov av bättre bromsar än original, fast uppgraderade med värre belägg o bättre bromsvätska. Jag har 8-kolvs ok fram o 6-kolvs ok bak på min E34 med 355mm skivor, de få gånger bilen rullar så kör jag relativt lugnt, visst är det ett ohyggligt bra bett i bromsarna men i ärlighetens namn hade jag säkert kunna få likvärdigt bett med originaloken om jag nöjt mig med bättre belägg samt vätska, men eftersom jag ville ha "snygga" ok så hade jag inget val:). Även "min" mek testade bromsarna o kommentaren var: Klart bättre än original när de fått upp värmen, de tog bättre o bättre för varje inbromsning, lätta att dosera", skall tilläggas att han gjorde 5 ordentliga inbromsningar från 170+ enligt egen utsago. Så jag tror att den största skillnaden ligger i att "flerkolvsok" är lättare att dosera, blir mindre av/på man kan helt enkelt bromsa med mer känsla, inte nödvändigtvis få stopp på bilen snabbare... |
|
Gee |
Den första svarta såg ju väldigt fin ut på bilderna, nästan så man blir sugen ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.