|
|
|
|---|---|
|
[Bmw 325 Cab E36 -94:a] - Halvautomatisk Cab. Hejsan! Har ett litet problem med att suffletten kläms i suffletten när man ska cabba ner.. Med följd till att det blir såhär fult: [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk Dock brukar jag alltid, innan jag fäller ned sufflettluckan gå ut och vika ner suffletten så att luckan går ner riktigt, men det är lite halv segt och gå ut och behöva göra detta så om någon har något tips vad som är fel eller skulle behövas återgärdas så är jag väldigt tacksam! Kan tilläggas att jag även har problem med att jag måste hjälpa suffletten lite när jag cabar ner både innan bakrutan börjat lyfta & även när allt ska ner i själva förvaringen, om detta nu skulle ha något samband? Hur som helst så är det sistnämnda inget överdrivet störande, men som sagt hjälp uppskattas. Mvh Mike Karlsson | |
|
Är stagen till suffletten raka och inte böjda? Du ser dem på förarsidan nere i förvaringsutrymmet när suffen är halvft uppe och luckan till suffen har öppnat helt. /Scnitzermann |
|
|
Hnadtaget som du lösgör luckan med, lämnar du det i in- eller utfällt läge? (med andra ord i det läger det sitter med sufletten stängd = vinklat bakåt eller i läget där du vridit loss hakarna och trycker upp sufletten manuellt första biten)? Gör det någon skillnad i klämnningen om du växlar handtagets läge? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Ja har för mig att det kan bero på banden som löper mellan innertaket & yttertaket töjer sig med tiden varvid suffletten inte vecklar ihop sig som den skall... | |
|
Måsta bara kolla. Har du manuell eller el suffe? /Scnitzermann |
|
|
Jag tror han har elektrisk halvauto eftersom han i första inlägget pratar om att han får hjäla till lite själv. Helauto fanns inte så tidigt som 94 så jag tror på halvauto, dvs man får knäppa loss och putta upp första deciemtrarna och sedan trycka på knappen för att cabba ner/öppna. Så har jag på min 94:a. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Finns mektips här på sidan som beskriver hur man justerar in suffletten för att undvika just detta problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.