|
|
|
|---|---|
|
Försöker få liv i en gammal 635a från 1984 som vi haft ett tag men som inte rullat sedan fyra fem år. Först startade den jättefint och gick med tanke på att den stått orörd länge rätt bra faktiskt. Men efter ett tag började den gå oroligt för att sedan dö helt, när den dött fick man vänta en stund innan den startade igen och gick fint som innan. Men nu har den dött helt. Den får gnista men det är helt torrt från bränsle på stiften, så jag antar att det är pumpen som inte går igång. Har försökt med kontaktsprej på alla reläer jag hittat. Vart sitter reläerna till bränslepumpen? Är det samma delar till bränsletillförseln på en bil av senare årsmodell? vi har en reservdelsbil årsm 86 eller 87. Tacksam för tips och råd :) // Johan | |
| Jag har en -88a och på den sitter relät till pumpen framför säkringsboxen på vä framskärm. Det är två relä, det till vä om man sitter vid ratten är till pumpen. Men som det låter som så är det tätt i bensinfiltret alt vid tankarmaturen. Man borde kunna höra pumpen vid hö bakhjul när man sätter på tändningen. | |
|
Nu efter att ha slitit i alla reläer och boxar vi hittat så hoppade den igång igen igår kväll :) beställde nytt soppafilter för säkerhetsskull. Hoppas att den kan börja bli lite tillförlitlig så jag vågar mig på att försöka besikta den. :) Kombiinstrumentet beter sig lite tjosan ibland service indikator osv lever sitt eget liv är det någon som vet vem som kan renovera mätarhusen till en sån här gammal bil? // Johan |
|
|
Jag plockade ut mitt och kollade vad det satt för batteri i mitt instrument. Kallas si batteri. Sen beställde jag nya från elfa. Och lämnade allt till en tv lagare. Han tog 500 plus batteri sen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.