|
|
|
|---|---|
| Har problem med mina elhissar 318i -89 som bara funkar när jag har en dörr öppen, även kupefläkten har slutat fungera, funkar inte på nått läge, nån som har varit ute för samma sak? | |
| låter som om du har ett kabelbrott i dörren | |
| knapparna lyser inte förens jag har dörrn öppen, nya kablar i båda framdörrarna | |
|
är det samma problem på båda dörrarna? Jag hade nog lossat dörrsidan och följt sladdarna. Jag tror fortfarande på något kabelbrott. kolla gummistrumpan mellan dörr och stolpe. kan vara att någon kabel som hamnar i kläm och kortsluter mot bilen. |
|
| Om du har stängt dörren och har på tänningen funkar elhissarna då | |
| nej det gör dom inte, funkar bara om jag har dörrn öppen, tändning av eller på spelar ingen roll | |
| Prov trycka in dörrkontakten ock se om lyset slocknar i elhissknapparna | |
| japp lyset i knapparna slocknar när jag trycker in dörrkontakten | |
| Då är det felkopplat någons stans har du satt dit elhissarna i efterhand? | |
| Nej dom har suttit där hela tiden jag haft den, även el justeringen till speglarna fungerar ej, finns det elschema att hitta nånstans? | |
Ekin |
kanske finns nåt användbart här? Länk för övrigt ska knapparna tändas när man öppnar dörren precis som du beskriver, och då ska elhissarna fungera och stanna när du stänger dörren, men om strömmen är på ska dom ju gå att köra oavsett om dörren e fast eller öppen. verkar som den inte känner av att strömmen e på... |
| Tack ska kolla upp unloder relä som det verkar på elschemat! | |
| va svart/grön kabel till unloader reläna som var av, den som går till starten, men nu funkar de :-D | |
| i knew it :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.