AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.560

Sparka bort backspeglar, nästa OSgren?

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Nu har även jag fått en backspegel bortsparkad på Igeldamsgatan på Kungsholmen. Vad det är hääääärligt att sitta och fantisera vad som hänt om man kommit på den ansvarige. Riktigt så man blir fylld av energi denna måndagsmorgon.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lider med dig, blev också utsatt för samma sak för något år sedan på Kungsholmen.

Notan hamnade någonstans runt samma peng som självrisken för vagnskada (6 000 tror jag) låg på. Men eftersom man som "drabbad" måste polisanmäla, anmäla hos försäkringsbolaget, åka upp till någon drive-by besiktningsstation som har öppet när månen linjerar med solen, jupiter och jorden mellan kl 11:49 och 12:10 för att sedan hitta tid på en verkstad som ska offerera försäkringsbolaget som i sin tur måste godkänna offerten innan ni kan börja hitta en tid när verkstaden har tid. Givetvis ska det också beställas delar från Tyskland (väntetid 1,5 vecka, plus ytterligare två veckor eftersom man så klart skickar fel delar).

Jag betalade som du kanske förstår ur egen ficka istället....
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Samma sak hände här i Varberg tidigt i lördags morse: Länk

IQ-befriade mongon är vad den här typen av människor är.

/Masten
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Nu hade jag en självriskreduceringsförsäkring som nollar självrisken vid vandalisering så jag hade tur att backspegeln hängde kvar i sladdarna annars hade det räknats som stöld = 3000 kr.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En stadigt monterad nyslipad bajonett vid spegelfästet, klädd med en tunn backspegel-dummy i tunn förpackningsplast...
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Kungsholmen ja, har själv fått en backspegel söndersparkad där. Klarade mig dock med ett nytt spegelglas á 900 spänn. Jättekul en lördagsmorgon när man skall hoppa in i bilen och köra 20 mil med släp!

Tycker dock inte att du skall gå för hårt fram mot den stackars killen som sparkat sönder din spegel. På något sätt är det säkert samhällets fel. Antingen har skola, socialtjänst eller kanske rent utav byggnadsnämnden svikit honom vid tidig ålder. Kanske har inte heller familjen fått det stöd de kan förvänta sig av kommunen när det gäller barnuppfostran (det är väl kommunen som uppfostrar barnen?). Eller så var det kanske ditt och mitt fel då vi båda har köpt bilar som uppenbarligen provocerade fram våldet?

[Ovanstående inlägg kan innehålla spår av ironi.]
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Har man ingen ungdomsgård att gå till så sparkar man på bilar, så enkelt är det!

Jag lånade för övrigt hem en babyblå Citroën C3 Exclusive (Länk en natt då jag fortfarande bodde i Varbergs centrum. När jag kom ut på morgonen hade någon om inte sparkat så åtminstone slagit hårt på ena sidospegeln så att kåpan var knäckt och fästet i dörren förskjutet ett par dm. Gärningsmannen (eller -kvinnan för den delen) måste ha varit bra packad för att störa sig på den bilen.

/Masten
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Eller är det kanske den infällbara funktionen som börjat fungera Länk

Blir väl stämd för att han sträckte sig för bilen stod så långt från trotoarkanten när han sparkade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.