|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blev tipsad om autopower av en vän och jag tror jag kommit rätt ;) Ni anar inte hur tacksam jag blir om ni kommenterar och delar era tankar med mig. Jag ska i veckan köpa någon av dessa bilar. Jag tänker att det sista som behövs är lite input från folk som kan sitt märke. Variablar i ekvationen är följande: Snart småbarnsförälder, husägare och pendlar totalt 12 mil om dagen på motorväg. Planerar att äga bilen i Ca 5 - 6 år, amortera av ungefärlig värdeminskning. Reser några helger per år till vinterstugan i Vemdalen. Priserna är i stort sett detsamma, det är struntsamma. Blå BMW: Länk Grå BMW: Länk Nog finns det mål och mening i vår färd.. Men det är vägen som är mödan värd. | |
| Jag hade letat efter en ansiktslyft bil med 177hk motorn. Sen om du ska pendla 12 mil om dagen borde du leta efter en bil med komfort- eller sportstolar istället för standardstolarna som finns i de båda bilar du länkar till. | |
| Tror nog att sportstolarna är mer obekväma än original. Iaf för min del | |
|
320d är en mycket populär tjänstebil. Det finns många tomhylsor (snålt utrustade) där ute, den blå är ett fint exempel på en ganska tom vagn där säljaren lyfter fram "antisladd", "ABS", "motorvärmarkabel" etc. för att få en lång lista :-) lack ingår! ;-) Den grå är betydligt trevligare. Många anser att en BMW "ska ha" läder, sportstolar, klima, ngn form av telefonintegrering, farthållare, xenon och lite annat lull-lull. Är du längre än 180 cm så är sport- eller komfortstolar nästan ett krav. Snålt utrustade exemplar blir svårsålda... Du ska absolut ha 177 hk motorn. Den har lägre skatt och har ett bättre andrahandsvärde. Många försäljare av den äldre motorn drabbas av motoramnesi och "glömmer" ange att det är den äldre varianten de har... :-) Svensksåld är tryggare om du inte tycker att det är skoj att ursprungskontrollera bilar och är så pass säker att du kan skilja en mätarbackad bil från en icke dito. Den modellen du letar efter säljs i drivor i Sverige, varför du gott kan unna dig att ta en S-såld. Av trygghetsskäl hade jag hellre köpt på firma (Novation i UA har bra rykte) än privat om man får med garanti. |
|
|
*520d* inte 320d skulle det vara... |
|
|
Tack för så snabba svar! Jag ska ut med hundarna nu och sedan åker jag till Novation som planerat och ber dom skriva ut utrustningslista på respektive bil. Tusen tack Falsterbo för länken om vanliga och kända fel på modellen och tusen tack profossen för dina tankar angående bilarna i fråga! Ingen av bilarna jag har vaskat fram har tyvärr 177hk motorn och båda bilarna passat vår budget på max 150,000:- Nog finns det mål och mening i vår färd.. Men det är vägen som är mödan värd. |
|
|
Jag tycker definitivt du ska söka vidare efter en facelift. Många förändringar är gjorda vad gäller, motor, kaross, interiör, bättre kvalité. Desutom lägre skatt, förbrukning osv. |
|
|
Oj, det finns många fina vagnar till bra priser. Länk snygg Länk Billig Länk Lågmilare Länk 4-hjuls drift Länk Lycka till! |
|
|
PWtec: Anar du inte ugglot i mossen på den här Länk bilen som du tipsar om? -08 på 9k mil för 145,000:-? låter för bra för att vara sant. Regskylten går inte att kolla upp i Länk Finansportalens verktyg heller. Millerone: Livet har tagit ett skutt framåt i raketfart så jag/vi måste köpa en bil inom 1 - 2 veckor. Jag får rätta mig efter rådande marknad. En bil som gått mer än 14,000mil känns inte ok när jag ska pendla mellan 2,5 till 3 tusen mil per år. Tack för att ni engagerar er! Jag följer utvecklingen i tråden konstant! /Johan Nog finns det mål och mening i vår färd.. Men det är vägen som är mödan värd. |
|
|
Vajn Jag kollade inte upp förslagen, bara en snabb-scanning:) Nu fick jag faxuppgifter om bilen, 1:a reg i utlandet 2007-07-20. Reg. ägare i Sverige 2012-06-01. Ej tagits i trafik, ej besiktigad i Sverige enl. faxutdraget. Men den kan ju vara både fin och ärlig, kan vara värt en koll. |
|
Karl-Hilding |
DKU265 är en skojare, plus att han heter BMW. |
|
Fick bra hjälp på Novation BMW här i Uppsala. Provkör och köper inom några dagar den grå. Tack, verkligen supersnällt med lite bollplank! // Johan Nog finns det mål och mening i vår färd.. Men det är vägen som är mödan värd. |
|
|
Välkommen till forumet Johan :) Hoppas du blir nöjd oavsett vilken BMW det blir!! Bara att höra av sig om du har några funderingar. Några bra länkar som BMW ägare! Länk Länk /Robban |
|
|
Ja om fyra timmar är jag en avslappnad människa, återigen..samt ägare till en grå bmw 520d touring -07. Det känns helt rätt och bra, jag är mycket nöjd. Fantastiskt att autopower finns, redan en favorit bland bokmärkesflikarna ;) Nog finns det mål och mening i vår färd.. Men det är vägen som är mödan värd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.