|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara kolla om jag är ensam elr om det e så att e60/e61 har verkligen så dålig kvalitet som jag upplever. Har ägt e30,e34,e39 innan jag köpte mig en e60 som ja äger nu och e39´an e nog den bästa bil ja nånsin ägt och nu när ja byte till e60 så känns det som ett kvaliten försvunnit helt... Hade inga problem alls med min e39 förutom en bromssköld ja bytte(600kr med delar och jobb), men min e60 som ja nu ägt i ca 2 månader kommer bara problem på problem. - Stereon har stora problem med att läsa skivor och ljudet kan helt plötsligt bli skit. - El fel, bilen drar ur batteriet elr laddar inte som den ska, har inte orkat ta itu med det än.(kan ha med stereon att göra låter som skivan snurrar och den försöker läsa fast bilen är av) - Sensor mattan i passagerar sätet har gått sönder och ger felmeddelande. - Fått 3 felmeddelande att ja har punktering som sen visat sig att ja inte haft det(har org fälgar) - Fjäderbrott bak - Missljud från diverse plastdetaljer i inuti bilen. Och detta är under 2 månader och bilen har rullat ca 12,400 mil Är gott sugen på sälja skiten och köpa mig en e39 igen... //Andree | |
| E39an är ju verkligen en välbyggd bil, men det är ju e60in med. Låter mer som du har fått tag på ett riktigt skit exemplar, eller bara har extrem otur. Vi har knappt haft några problem alls med vår E61 545, (och inte heller 540 e39an för den delen) | |
|
Har ni en senare årsmodell? Min Regades 2004-12-10 så det e en sen -04 som börja rulla -05 men den kanske fick med sig en hel del "barnsjukdomar" som kanske försvann -05 då den fick den nya motorn m.m? Det enda som e60 verkar klå e39 med e rostskydd. //Andree |
|
|
Läser du på forumet är inte E39 problemfria, klart Autopower är ett forum dit folk vänder sig om dom har problem men sällan vänder sig till för att berätta att dom inte några. Men det finns en risk för att råka ut för en måndagsexemplar av E39 med! E60 har några svagheter, en av dom är elfel vilket du verkar ha stött på, men är i övrigt en härlig bil. Jag hade hållit fast vid bilen om jag var dig och hoppats på att den blir "som en BMW skall" efter lite motstånd, risken för att den skall fortsätta krångla ser jag inte som större än att du råkar på ett exemplar av E39 som krånglar. Och när E60 fungerar (Det lät pessimistiskt!) tycker jag den är en så mycket bättre och modernare bil än E39 var. När det gäller däcktryckskontroll så brukar dom systemen kunna hitta på en del hyss ibland oavsett märke, det måste gå att koppla ur detta däremot om du upplever det som irriterande? //Bjersér |
|
|
Retar mig på denna bil så mkt nu så ja ska fan lägga ut så mkt pengar det krävs för att den ska va felfri... skrattar bäst som skrattar sist biljävel!! Hoppas att det går att koppla bort då ja ska ha på 20" o då lär den väl klaga ännu mer. //Andree |
|
| andreeee: Om din bil har det äldre däckövervakningssystemet med sensorer i fälgarna, är det batterierna i dessa som är dåliga vilket leder till att bilen indikerar för punktering. | |
|
okey jag har RPA och trodde den använde ABS för att för att mäta omkretsen o på så sätt varna för punktering? //Andree |
|
|
Hade du nån av dom första årsmodellerna av E39? -96/-97? Annars är det ganska orelevant jämnförelse. Min E60 -07 har inte haft nå problem alls som rullat 14' mil |
|
|
Nej det va en -01 //Andree |
|
|
OK, så du jämför en bil som är tillverkad 3-4 mån in i produktionscykeln med en som är 5 år in, dessutom antagligen en LCI? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Blir väl mer än 3-4 om dom började tillverkas -03 o min tillverkades -04/12/10? Jo det va inte en helt ok jämnförelse, e60 LCI kom ju -05 och e39 kom -01. Vad hade ni valt då? Sen e39 med facelift elr e60 utan facelift och nyare motorn? //Andree |
|
|
Tidig E61. Rosten på E39 är mer än vad jag kan stå ut med i alla fall. E60 LCI kom som 2007 årsmodell, inte 2005. ------- //Lövet |
|
|
Aa det verkar ju va vanligt.. ja o kompisen hade varsin e39 m-sport -01 och -00 och båda hade fått alla dörrar omlackade av bmw på grund av rost, men tkr bmw sköter rost garantier mkt bättre än andra märken. Okey mity fel, va bara nya motorn som kom -05 då? //Andree |
|
|
Hmmm, det är möjligt. Är inte säker på den saken. ------- //Lövet |
|
|
Dålig historik på bilen? Många ovarsamma ägare? Säker på mätarställningen? Jag har enE60 som är tillverkad Augusti 2004 som jag ägt sedan den rullat 600 mil och i stort sett har den varit felfri till dagens 19.000 mil. Största utgiften är nog en spindelled som jag fick byta efter senaste besiktningen. Det som retat mig mest genom åren är att en av knapparna på blinkersspaken vibrerar när man kör på grusväg. |
|
|
Svensksåld och full service bok ifylld av BMW och en del kvitton. Så det är det enda felet du har haft på den under 19000 mil??? //Andree |
|
|
Förmodligen har jag haft småfel som man glömmer bort. Tex har jag bytt packning för en tempgivare för att det droppade kylvätska. Listen till takluckan är bytt pga vindljud. Sedan har jag bytt batteri och bromsar, men det går väl som slitdelar och dit kanske spindelleden räknas också. På garantin har BMW bytt ut head-up displayen när den släppte i ett fäste. I övrigt har jag en mycket välutrustad bil så det finns mycket som kan gå sönder men inte gjort det:) **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Har inte upptäck några fel på min än, Har kört ca 1400mil sedan jag köpte den sep -11 Tillverkad 2004-03 Ska bila ner med bilen till Kroatien(170Mil) om ca 2v hoppas allt går bra och problem fritt=) |
|
|
Det är RPA och abs-sensorerna på svensk sålda . E60 är en kanon vagn att köra och åka men den har brister. elektroniken är ett skämt på sån dyr bil. Fick problem med airbag-systemet larmade...... uppgraderade mjukvaran till en kostnad av 1400kr frågade varför man inte fick det vid service när de visste det var ostabilt de första programversioner Nej det kan blir mer fel om man har otur . Jmf man med ex. toyotabilar som nästan aldrig har problem med elektronik är BMW på samma plan som franska bilar. Tyvärr så har alla jag känner som kör E60 haft något elproblem så vi pratar inte måndagsexmplar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.