|
|
|
|---|---|
|
Länk Innan den har blivit varm så skramlar det lite grann då och då utan ac:n på, slår man på ac:n så låter det såhär hela tiden. Jag har lokaliserat var det kommer ifrån, som ni ser i videoklippet. Vad är detta? | |
|
Det är värme plåten till Grenröret. Antingen har muttrarna till grenröret lossnat lite och den vibrerar (Borde även läcka i avgas/topp så fall) eller har plåten fått en reva och det är den så kallat lösa biten som vibrerar. Känn med 11 hylsa om muttrarna sitter som de ska. |
|
| Okej, var sitter muttrarna som jag ska känna på? Är ganska okunnig så har ingen aning. | |
|
Okej. Plåten du tryckte på går som ett svagt L/V. Känner du med fingrarna under plåten du tryckte på med brädan in mot toppen, så sitter de där. Men känn bara nätt med hylsa, så du inte drar av gängorna till bultarna in i toppen. Tror inte de är lösa för då hade det låtit mer mellan topp och grenrör. Antingen är plåten sönder bränd och det har blivit en reva i den som ligger och vibrerar. Kan även bara vara att den ligger nära ditt grenrör och det är det som låter. Kan då ta tag med fingrarna och bara dra plåt biten upp mot huven (bocka till den alltså) så den kommer från grenröret lite. Ser att du inte har original grenrör utan extraktor grenrör och kanske plåten blivit lite bocka vid montaget igen. Pröva först med att bocka/dra/böj den från grenröret så det blir mellan rum mellan plåt och grenrör. Hoppas det räcker/hjälper dig. |
|
|
Hmm okej, det visste jag inte, att där satt ett extraktor grenrör. Varför har tidigare ägare monterat ett sådant tro? Tycker dock det är märkligt att den bara låter så med ac på? |
|
|
Såg nu igen att du har lambdan där uppe, så det är original. Såg bara så tomt ut. För mig att man såg kattarna tydligare. Ang Ac missade jag det i din text att det bara lät då, men vet inte om när den går att den ger ifrån sig några skakningar bakåt mot torped väggen och din plåt börjar vibrera. Pröva bocka till plåten. Kanske ligger mot/nära något så när du startar Ac, så börjar den vibrera. |
|
| För mig att någon av Ac rören går jämns med torped väggen. Likaså att du skrev när den var kall utan Ac också. Motorn vibrerar lite mer när den är kall. | |
|
Ah okej, har i alla fall böjt till den lite nu så att vibrationerna i princip är borta. Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.