AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.300

Bra fm-sändare till i-phone 4s.. TIPS!

Ph
42
Philip b
BMW 325ia cab M-sport - 94
BMW 318ia touring - 00
BMW 530i touring M-sport - 06
Volkswagen transporter - 12
Jag har tidigare testat olika fm-sändare som låter som skit, men var på Mac-forum för 2veckor sedan och hämtade 2ipads och hittade där en fm-sändare som dom sa skulle ha bra ljud. Jag och tjejen har kört med den ett tag nu och jag är väldigt positivt överraskad, hör i princip ingen ljudförsämring i e61an. Det är tillochmed mycket bättre ljud än med aug-kabel i transporte (kanske inte rättvis jämförlig med tanke å stereon) den heter i-trip och kostar ca 500kr och så får man ladda hem en gratis app innan drift. Det enda negativa är väll att man inte kan ladda samtidig som den sitter i telefonen, annars som sagt kanon!
tack!
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
n1
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har Belkins T35 ( Länk ) på jobbet, så att jag kan streama musik till högtalarna, och det fungerar riktigt bra.

Tänkte prova denna i Porschen, då den varken har Aux eller blåtand:

Länk

Någon som provat den?

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Har nu kört 20 mil med den jag länkade till ovan - den fungerar riktigt bra (provade ej handsfreefunktionen). Köpte den från webhallen för 599kr - kan rekommenderas.
Ingen som provat denna? ---> Länk

///Micke
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Micke har något liknande som jag köpte på Teknik magasinet som funkar helt ok
Skillnaden är att den kan du ladda telefonen samtidigt som du använder den
Det är bra tycker iaf jag

Ha deT
tr
17
tricky92
528i Sedan - 00
Philip b, det går att ladda iphonen med en micro-b usb cable. Jag provade med en usb billaddare och en sån kable från kjell & co som kostar 69.90kr och iTrip sändaren laddar iphonen fint.

Ph
42
Philip b
BMW 325ia cab M-sport - 94
BMW 318ia touring - 00
BMW 530i touring M-sport - 06
Volkswagen transporter - 12
Ok! Skall köpa omg...tack för tipset!
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Letade efter audioingångar på radion under bagaeurtrymmet men hittade inget.
Så det blev en Belkin Tunecast från Kjell och Company med USB ladduttag för mobil.
Sändaren valde en lämplig frekvens och presenterade sig som TuneCast på FM presentationen på MFD'n.
PS. få se om sändaren automatiskt byter frekvens om det blir konflikt med någon sändare och om bilradion då följer med. Mera nyfiken än bekymmrad ;)
Riktigt bra ljud, testade att ladda in lite klassiskt på en SanDisk Sansa Clip+ och spelade upp ( har stora ljudanläggnigen med ca. 10 högtalare ).
Ingen dyr utrustning 500-600 för allt på Kjell och Co, och MP3-spelaren passar även till intercomen på hojen ( StarCom på en BMW tourer ).

Na
199
Natas
E61 530 - 06
Förkommer det något brus? Låter det konstigt med sss-ljud i låtarna etc?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kör man spotyfi genom fm sändaren blir det hyfsat ljud men jag tycker inte jag får samma bas som på mp3 skivor
Jag har stora stereon

Ha deT
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Fick brus först drog sen upp volymen på MP3 spelaren till max och sänkte volymen i FM-sändaren så att volymen blev lika stark som vid normal fm-mottagning.
Upplever ingen distortion för höga toner.
Skall höra med kollegor om vi kan göra en frekvens mätning med signal från CD, FM-sändare och FM + MP3 spelare.

PS. har själv begränsad hörsel för höga toner.

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Vi gjorde nyss en enkel test,
Lånade en kollega med bra hörsel och en IPhone4 med appen "Tone Generator Ultra"
Testade ljudomfånget på kollegan först och han hörde upp till 15KHz från IPhonens högtalare.
Kopplade in IPhonens 3.5 mm plug mot Belkin Tunecast Unviversal ( FM-sändare ) till bilens radiomottagre.
Lite låg volym kring 40HZ som sen steg till full volum kring 100HZ och var subjektivt mätt plant och klart upp till 12KHz. ( 12KHz är mycket troligt en begränsning i standaren för FM signaler ).

Na
199
Natas
E61 530 - 06
Ger Tunecast en chans för 290 kr på Elgiganten.
Är ok nöjd men den jag har men lite distljud speciellt vid ssss ljud....

Återkommer hur den funkar i en E61!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Den här rekommenderar jag! Länk
Den kräver dock AUX-ingång, men jäklar så bra den är och ljudet går inte att klaga på (kör den i C5:an). Handsfreefunktionen är dessutom riktigt trevlig.

/Masten
Na
5
Nat1000
525 automat 04
Har köpt en FM sändare som heter tunelink Auto.
En liten smidig sak som har bluethooth koppling samt möjlighet att välja om man vill sända ut via FM sändare eller aux utgång.

Genom en enkel app så söker den själv upp lämpliga frekvenser med minsta störning.
Finns för både Iphone och android så se upp så ni får rätt modell.

Hittade ingen svensk återförsäjare så jag beställde via stylemyphone.de

Vill även tipsa om en universalhållare från exogear.
Sitter med en sugpropp där själva proppen består av något klibbigt material.
Detta gör att den fäster utmärkt på många ställen där en vanlig sugpropp släpper.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.