|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
masken 71, är din bil Titansilver och köpt i Bromma? Riktigt fin bil i så fall. Passerade den varje dag på väg till jobbet, såg sedan att den las ut på Blocket. |
|
| Jag tror absolut att du kommer tjäna mycket på att sälja bilen själv. Jag tror inte du får mer än 130-160 000 i inbyte. Så har du inte bråttom - håll ut. Att tro att du skulle få mer nästa år är nog önsketänkande, även om värdeminskningen börjar plana ut nu. | |
|
jepp helt rätt och är fortfarande mycket nöjd ;) |
|
|
Även jag tror att annat avgas och icke originalfälgar drar ner priset. Nu har du ju originalavgassystemet kvar, skriv in det i annonsen. Själv är jag livrädd för alla automatlådor i alla bilar, tror en stor andel autbilar kommer bli skrotade i förtid just pga lådorna. Tror att du skulle vinna väldigt mycket på att ta nya kort i annan omgivning där inte allt utom ett rött hus och en grön gran går i gråskala! Det handlar ju om att sälja, gör det bästa av situationen, låt inte produkten smälta in i bakgrunden! |
|
|
l33t: Ja hittar du en CSL för 230.000:- + så hoppar jag i älva! Men appropå CSL. Vad är den värd i dagens läge? Titta på dom 2 svarta som nu har varit ute i mer än 1 år snart! Jag mailade på den ena och bjud 400.000:- och det var blankt nej. 499.000:- skulle dom ha och kunde inte tänka sig att gå ner en enda krona. Då kunde dom gärna få ha bilen kvar sa jag, och tänker köpta mig en GT3 i stället. BMW CS #07491 |
|
|
Tror också att priset är för högt! Mandibeln: 996 mkII tycker jag inte går att jämföra med m3 e46, 996 karossen och motor var en riktigt vattenskadad miss i porschekretsar, isf köper man äldre bilar eller nyare! M3an är helt enkelt mycket sjyystare än en sunk 996! /foramen mentale! |
|
|
80s "Tror också att priset är för högt! Mandibeln: 996 mkII tycker jag inte går att jämföra med m3 e46, 996 karossen och motor var en riktigt vattenskadad miss i porschekretsar, isf köper man äldre bilar eller nyare! M3an är helt enkelt mycket sjyystare än en sunk 996! /foramen mentale! " Så talar en Golfägare som innerligt önskar att han hade en riktig bil... DD |
|
viobebe |
Så talar en Golf ägare som innerligt önskar att han hade en riktig bil... |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
mandibeln. Onödig mening. Vi alla har olika smak, tycke och information (som ligger bakom de åsikter man har). Själv tycker jag (nu när du har öppnat dörren) att du kan beskriva för oss vad en "riktig" bil är i dina ögon? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Kävlingepågen, Mitt inlägg är ett svar på 80s inlägg kring Porsche 996 och inget annat. Med tanke på tonen i det inlägget känns inte mitt som speciellt "onödigt"... En riktig bil är ju annars Ferrari 288 GTO -84! DD |
|
|
Mandibeln: Störtlöjlig kommentar, men bara för din kunskap, rs4 avant 2013 beställd, först i Sverige, kanske inte heller en riktig bil för vissa? PS jag har varit jättenöjd och stolt över Golfen! Eftersom jag ägt både M3 e46 och i dina ögon "en riktig bil" 993 turbo, om du vet vad det är, tycker jag att jag har en bra uppfattning om de olika karosserna och märkena. M3an är helt enkelt betydligt sjyystare än 996, på alla sätt. M3 e46 tror jag faktiskt om man ger den tid kan bli en klassiker, medans 996 tillhör med registret 924 bilar.. |
|
| Mandibeln sämst någonsin. | |
|
80s, Grattis till först i Sverige. I övrigt illustrerar bara ditt inlägg Kävlingepågens kommentar! qsacage, Tack för komplimangen! DD |
|
|
.... I övrigt tycker jag att tråden hamnat lite off-topic... DD |
|
|
Instämmer, det var lite OT. Tillbaka till ämnet. M3 e46, gärna vill man ha en bil helt i orig, där måste väl ändå vara de mest värdebestående!? Kan än idag sakna det raspande/metalliska ljudet från 343hk, m3, mums! |
|
|
I övrigt håller jag generellt med 80s om 996 - även om det är hårt uttryckt, men vill göra ett undantag: (996) GT3RS Mark II tror jag kommer bli en samlarbil. |
|
| Kul med RS4:an! Spec? (Nu när vi ändå är OT hehe..) | |
|
Sani: Misanoröd, Sportstols-tillvalet, AMI, bluetooth, carbon-dash-inlägget osv, den ska se ut som den gjorde vid lansering i Geneve i våras, ska bli otroligt kul, aldrig ägt audi, förr, men alltid sneglat åt rs4. Ursäkta ännu mer OT. M3/RS4 har väl historiskt varit rivaler. M3 e46 har en sak rs4 aldrig får, bakhjulsdrift, så man kan DRIIIFTA, det är fränt! Kör man året runt dock är det inte fel i vårt karga landskap med lite fyrhjulskrafs! |
|
|
Och största fälgarna, hoppas jag? :) Klockren spec & underbar bil (säkert)! Fina M3 kommer alltid hitta en köpare, men ibland tar det litet extra tid bara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.