|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte vad som håller på att hända med E46 M3:or. Pristappet verkar enormt och intresset verkar minimalt. Här är min bil till salu Länk Har jag gjort något fel? Är priset för högt? Visst jag har en bild vilket är lite synd men jag har mailat fler till dom som hört av sig. Fick beröm av bilprovningen på skicket och senast när jag la om till nya däck så var fälgarna helt runda vilket var ovanligt med 19" sa dom. Lacken är en klass för sig med, inga parkeringsuppslag, bucklor eller liknande. Bilen har gått i tyskland 4 månader innan den reggades 2006-01-03... Det är väll inte farligt? Vad kan jag få för bilen tror ni? Måste jag ner i 210.000? Isf är det väldigt komiskt :) | |
|
verkar som så att ingen vill betala dom pengarna längre .. hade min ute.. vissserligen en 02a sv såld mer 13k mil fullt utr bäste bud jag fick va 150 så det blev ingen försäljning din verkar ju fin bättre du ställer den i garaget å njuter varje sommar istället annars kan du nog sänka priset med 30k- 40k om du vill sälja... min uppfattning av marknaden just nu.. |
|
|
Jag tycker personligen att eftermarknadsfälgar och annat avgassystem reducerar värdet på en M3:a. Jag tror också att nu när bilarna blir lite äldre så har man tappat en stor kundgrupp, riktiga entusiaster och yngre rejsputtar vet förstås vad en M3:a är men det är inte så gott om entusiaster, och rejsputtar har sällan råd att äga en. De som har råd att ta inköps och driftskostnaderna tycker nog i många fall att E46 börjar bli gammal och väljer en 335 coupe eller en ny M3:a istället. Ha kvar den i två år till så kan du ringa och sälja den till mig. Måste bygga hus först innan jag kan ha sportbil igen. Mvh Eric |
|
| Förresten undrar jag om jag inte sett din bil tidigare, är det en kille i eksjötrakten som heter Andreas som har haft den tidigare? (typ för 2-3 år sedan?). Jag kan missta mig, men jag vill minnas att han hade liknande fälgar och avgassystem. | |
|
I mina ögon är en E46 M3 oavsett skick (CSL undantaget) inte värd 200k eller mer idag. För de pengarna får man en Porsche i samma skick. Dessutom får man en E9x M3 för bara lite över 300k. Jag letar fin M3 eller 996a och skulle mer än gärna titta på/köpa din men inte för vad du begär. Mvh, DD |
|
|
Orginal systemet finns såklart kvar som fås med vid köp. Ja det verkar inte bättre än att behålla... Bättre bil har jag aldig haft. Aldrig krånglat och bilen känns tajt och underbar att köra. Men vad tror ni man kan få för den? 210-215? Eller är det åxå överpris? iqbad jag köpte bilen för 2 år sen av en kille i linköpingsområdet. Har för för att han hette Andreas men är inte säker :) |
|
| Jag hade tänkt mig runt 220.000 snabb affär men det verkar alltså svårt i dagsläget? Vad tror ni man får för inbytespris hos en handlare? Har kikat på 335D 09- annars hade jag gärnat haft bilen kvar. | |
| Ok, det är säkert den bilen jag tänker på, den var väldigt fin när jag såg den, inte en repa någonstans. Har faktiskt provkört den en liten kort vända en gång också. Den var betydligt bekvämare än den s2000 jag hade då. =) | |
| Har forskat lite nu och det stämmer det är den bilen :). Nej och efter dom här 2 åren har inte ett märke letat sig på bilen heller. Jaså var det någon bekant till dig? :) | |
|
Tyvärr verkar det ha skett ett totalt överslag till diesel. Handlare verkar kunna kränga hur mycket diesel som helst. Jag håller på att leta efter en schyst cab och det finns precis hur många som helst som varit till salu i månader. Bensinare. Däremot köps det dieselcabbar som aldrig förr. Vafalls? DIESEL-cabriolet? What is the world coming to? Vad blir nästa steg mot den totala förnedringen? En Cigarette med dieslar? :( |
|
| Säger också priset, det är faktiskt ganska bra efterfrågan på fina M3 e46 enligt min erfarenhet men inte för 230k+ om det inte är en CSL. | |
| Du får nog vara glad om du får 200 för bilen. | |
| Jo det är väll så man får se det.. Vad tror ni man får i inbyte mot en 335D runt 320.000? Tjänar jag på att sälja bilen först och köpa kontant? | |
| Svenss0n: Ja, en studiekompis till mig är barndomskamrat till Andreas, så jag träffar på honom lite då och då. Lycka till med försäljningen! =) | |
| Måste tyvärr säga att jag köpt din bil direkt jag är också från söderhamn och hostade upp 234000:- för en m3:a strax innan din kom ut. hittade en svensksåld 02:a med en ägare och 2900 mil ;) | |
|
Folk håller nog i pengarna just nu. Men jag hade nog avvaktat ett år till. Att jämnföra med en Porsche är ju att ta i. Då ska man ju jämnföra med gt3 om man ska ha något liknande med m3 e46. Då är det helt andra pengar. Det finns mycket m3:or som ligger under 200k Men de är nog inte jämnföra med din. Så som du beskriver bilen. Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Hur kan den vara BMW selection certifierad? Det står mindre än fem år gammal. Är det inte bara BMW som kör med det? | |
|
Håller inte riktigt med om att det är GT3 som är riktmärket för en E46 M3. Har erfarenhet av båda och det är gigantisk skillnad till GT3ans fördel om man tänker prestanda på bana. Det är däremot mycket trevligare att handla mat på ICA med M3an.... Anser att en 996 mkII i rätt händer står sig utmärkt mot en E46 M3! DD |
|
|
Men just det jag menar. Om man ska något bättre. Jag skulle inte sälja min m3:a för att köpa något liknande. T.ex utan diff. |
|
| tom i norr: det är bara reklam för bmw i allmänhet och står på varenda annons... | |
| Men om man klickar på det står det max fem år och max 12000 mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.