|
|
|
|---|---|
|
hur många ah är det orginal? Länk | |
|
Förra våren köpte jag ett batteri på Harald Nyborg som jag tror var på 70ah Det kostade ca 900kr och hade exakt samma mått som originalbatteriet. allt passade perfekt även avluftningsslangen. Aldrig haft problem med det batteriet men underhållsladdar så klart på intern. Hasse Z4 |
|
| köpte det för 1599, funkar prima! :) tror mitt gamla var orginal ;) | |
|
i år var mitt batteri slut -> 2012-2020 får väl räknas som bra? :) det blir ett nytt biltema för mig, Länk |
|
|
3-5 år är väl "Normal livslängd" för ett bilbatteri enligt branschen. Så åtta år är väl helt ok även om jag misstänker att det kanske inte var så många mil under den tiden... Mycket av livslängden beror oftast på om man håller batteriet väl laddat eller ej. Ett batteri mår bäst av att vara fulladdat eller åtminstone över 12,4 V (för ett vanligt vått batteri - ett AGM-batteri bör ligga ca 0,2V högre i jämförelse) för vid den gränsen börjar batteriet sulfatera och förstör sig själv genom den processen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Böt mitt i E60 och det var original sen 2007. Har ett Optima i Corvetten och det har suttit i sen 2002, dvs 18 år, så visst kan batterier hålla länge bara man ser till att ladda dem. | |
|
Jag är vanligtvis ej någon större fantast av Biltema, men är nu inne på mitt andra batteri i min Z3, har även haft dessa i andra bilar. Fungerar bra i många år till rimligt pris. Bilen går igång efter vinterstopp på nästan 6 månader helt utan laddning. Jag har dock insett att Biltema har stora butiksförråd, och jag tror inte att de systematiskt laddar sina batterier. Batterier kan med andra ord ha stått mycket lång tid i lager och är i bästa fall halvladdade. Därför laddar jag alltid Batterier från Biltema direkt efter inköp, det behövs! |
|
|
Håller med. Biltemas batterier brukar hålla bra. En hel del grejer på biltema är bättre än man tror....men inte allt ...minns en rotor som jag köpte till en BMW 735a. Kontaktblecket satt så snett så det slutade med att jag monterade tillbaka gamla rotorn i tändsystemet. Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.