|
|
|
|---|---|
|
Länk I mitt cab-letande dök jag på denna idag. Varningsklockorna klämtar - import, Malmö Bildepå, bytt ägare inom familjen, osv. osv. Tyvärr långt bort så jag kan inte åka dit och plugga in laptopen. Någon som känner till den? Jag ger snart upp. Av 12 objekt jag gillat de senaste veckorna har 8 visat sig vara Litauenlagade, 2 har varit skruvade Italienimporter utan värmestolar, en hade servicebok där alla noteringar från 3 länder under 6 år var skrivna med samma handstil och nr 12 är den här M3:an. | |
| Just det ja, XWX 035 | |
|
Inte lätt att hitta ett bra objekt..själv letade jag i 5 mån i tyskland,innan min dök upp. finns möjlighet att åka ner o hämta en,så är det ju det allra bästa kollat denna då? Länk |
|
| Då kanske du ska börja kika på dom lite dyrare exemplaren. | |
| Jo det är klart att det går att hitta dyrare exemplar som möjligen är mer trovärdiga. Nu ska detta vara en extrabil och då gäller en lägre budget. Dock måste det inte vara en M3, jag tyckte bara att denna såg välskött ut och inte så hårresande billig att den absolut måste vara skum. | |
|
Du skrev att det måste inte vara en m3 verkar ju onekligen som du snöat in på det om du tittat på 12 st ? öka budjeten eller avstå köp en 330 istället.. råkar du på ett lik lär du ju få betala mellanskillnaden rätt snart ändå... mvh.. |
|
|
Var någonstans står det att jag tittat på 12 st M3? 12 objekt skrev jag, varav ett är denna M3. :) De flesta inte ens BMW. Frågan kvarstår: är det jag skrev om denna M3 tillräckligt för att avfärda den direkt eller är den värd att skicka dit en löpare? |
|
|
Okej my bad uppfattade din text som d va 12 st m3 or du tittat på.. Till din fråga vad säger din magkänsla ? min säger förmodligen samma som din eftersom du frågar ,, hade avstått om det inte känns rätt direkt... |
|
|
Jo fast jag kan inte BMW och marknaden för inporterade moderna bilar tillräckligt bra för att lita på magkänslan. Vore det en Cord från 1932 vore det annorlunda men där är mätarskruvande inte ett lika stort problem. :-) Plus att det är helt klart så att marknaden för att sälja udda/prestandabilar just nu suger och 160k för en snart 9 år gammal direktimporterad M3 faktiskt känns vara realistiskt. T o m i överkant. Problemet är att bilar som passerat diverse Malmöfirmor och är reggade på mormödrar i familjer med Balkan-klingande namn kittlar fördomsnerverna. Vilket jag avskyr egentligen för det behöver inte vara ett smack relevant vad gäller bilen i sig. Jag fick regnumret på mail utan minsta tvekan och det är ju ett positivt tecken. Äh. Får skicka dit nån jag känner att kolla på den. Vafan, min fru är processadvokat så det löser sig. No pain, no gain... |
|
|
Marknaden för motorstarka, "soppatörstiga" bilar är rätt död...Dessutom så är M3 Cab (främst E46 men även E36) övervärderade av ägarna...Jag har "budat" på några (både Cab & Coupe) o hittills har alla svarat "vilket skambud" eller inte svarat alls...Men nu "några veckor senare" har flera av de sänkt priset till strax över mitt bud, eller till o med under... En fin M3 Cab E46 med ca 10" mil är värd ca 180", i bästa fall. En likvärdig E36 M3 Cab 3.2 max 100", snarare 90". Får se om det blir en M till, den fjärde i samlingen, har ingen brådska direkt:) |
|
|
Hahaha, det var roligt att du har tillförlitlighet till processadvokat i en bilaffär...:) När pengabyte har skett så är det kört, det är iaf min uppfattning och erfarenhet. Men som de andra skriver, om du letar efter en av de billigaste exemplaren så får du förstå att det kan finnas risk för problem |
|
|
Helt riktigt är det jobbigare efter ett köp än före. Men du anar inte vad användbart det är att ha en i familjen i synnerhet när man har med näringsidkare att göra. :) |
|
|
"bytt ägare inom familjen" Var spekulant på bil nyligen som hade det, varför är det suspekt? Är jag blåägd? |
|
|
@80s: Nej, det tror jag inte, i mitt fall handlar det om vibbar... Får bara en känsla att ibland används intet ont anande äldre släktmedlemmar som bilförsäljnings-"målvakter" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.