AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.096

luftmassemätaren trasig?

Na
5
Nattis-84
528im -99
Skrev i en annan tråd om min bil som blivit lite krånglig. Den går hemskt dåligt på tomgången, går inte på alla cylindrar och rycker. Visade då fel på ena lambdan som nu är bytt och jag märker skillnad på bilen. Den har blivit bättre men är ändå inte bra. Men idag provade jag att dra ut kontakten till lmm och då lät den genast bättre på tomgången! Även när jag körde så blev den mycke bättre. Är det då troligt att det är luftmassemätaren det är fel på även om den inte visade några felkoder? En lmm är ju ganska dyr och tråkigt att köpa en i onödan men ville höra vad ni tror? Märkte även att den tjuvluftar nånstans vid insuget så måste även köpa insugningssats och sätta dit.

/Nathalie
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Börja med att laga insugsläckan.
Na
5
Nattis-84
528im -99
Ja, ska göra det. Men tycker att det är lite skumt att den blev bättre när jag drog ut lmm.. kör utan den nu men vågar inte göra det så mycket för jag är rädd att den kan ta skada av det på nått sätt??
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Vet inte hur det är på nyare motorer, men min 325 -92 gick bättre utan llm när en slang under insuget var trasig, anledningen är att när llm inte funkar eller är inkopplad går motorstyrningen in i ett limphome mode, och går på förpogramerade parametrar, troligtvis ger dom lite fetare blandning så luftläckan inte får lika stor betydelse.
Na
5
Nattis-84
528im -99
okej men då är det bäst att börja med insuget och se om den blir bättre av det. Annars får jag väll köpa en ny lmm. Hoppas jag slipper. Tack för era svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.