AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.234

Montering av stålomspunnen koplingsslang M3 E36 3.2

Hej!

Har beställt en stålomspunnen kopplingsslang från England, dyker väl upp snart får jag hoppas...Iaf, på originalslangen finns det en "anslutning" för nån form av "tryckgivare", denna saknas på den stålomspunna. Första frågan är således: Vad gör den givaren för nytta? Kan man köra utan den (engelsmännen påstår det!)? Vad gör man med givaren som ej kommer vara ansluten? Fråga två är lika enkel: Hur luftar man kopplingshydrauliken? "Bekymmret" med bilen är att kopplingen tar nära mattan, men den verkar greppa bra, vill helst slippa byta koppling inkl svänghjul.

/Tremont
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Kolla här: Länk

Mvh. Richard
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Lufta gör du precis som vanligt när man luftar bromsar. Enklast är att köpa en speciell luftningsslang som kopplas mellan ett av däcken och behållaren för bromsvätska.

Mvh. Richard
Ok..Så "pumpa och öppna/stäng nippeln" funkar? Eller skall man införskaffa nån slags "tryckspruta" o trycka bromsvätskan via luftningsnippeln upp i behållaren, borde bli luftat med en gång då, helt utan "luftfickor"...Eller?
En annan fråga, med bygling menas det att man sätter en kabel mellan de två (?) stiften på den där tryck-givaren?

/Tremont
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Låter onödigt jobbigt att använda spruta. Köp en luftningsslang på tex mekonomen eller va två och lufta på vanligt sätt.

Jag klippte bara av stiften på kabeln som gick till ventilen och skarvade kabeln med vanlig skarv. I mitt fall så slängde jag ventilen:)

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.