|
|
|
|---|---|
|
Har nyss införskaffat en BMW 525 touring -96 som andrabil i familjen, skulle nyss testa med barnstolarna i baksätet och döm om min förvåning när det inte finns något bälte på mittenplatsen bak! Jag har aldrig varit med om detta tidigare, ALLA bilar jag sett (iaf från den årsmodellen) har haft bälte på mittenplatsen, vadan detta? Nästa fråga då, kan man eftermontera ett mittenbälte? Och en annan: Kan man demontera airbagen på passangerarsidan själv? (Utan risk för livet...) Fö är det härligt att vara tillbaka till BMW, riktigt härlig att köra...jag hade glömt hur härligt en sexa låter vid 6000 varv :) | |
| Säker på att den inte trillat "under" baksätesdynan? Ta loss dynan o kika...Sitter bälte på mittplatsen, eller gjorde det från fabrik, i regel ett "rullbälte", har det på min 94:a | |
|
Jo men visst så var det, stort tack för det! Och tre barnstolar (två framåtvända och en bakåtvänd) går in, med näppe dock. Känns fint att ha fått en BMW att ta hand om, den går kanon men behöver lite omvårdnad för att bli fin. Jag vet att det finns ett sätt att få fram vilken utrustning bilen hade från fabrik, jag fick den infon via forumet på en 535:a jag hade. Minns dock inte hur jag fick den, någon som vet? Är lite nyfiken på denna, den har sportstolar och en treekrad sportratt som inte verkar helt vanlig, dessutom verkar den sänkt och det skulle vara kul att veta om det är sportchassi från fabrik tex. |
|
|
Import från Tyskland låter det som. Till Executive kunde man kostandsfritt välja treekradsportratt och Vogelaugenhornträ i stället för de i Sverige vanliga fyrekradratt och Nussbaumträ. På 96års Touring kunde man välja Individual mörka rutor och intergrerade barnstolar i baksätet. pröva den här för utrustningen Länk Stephan |
|
| Via Individual (de mörka rutorna var ett standardtillval) kunde man få tre automatbälten i baksätet till E34. Dock extremt ovanligt, på rak arm kommer jag bara på en 94as 540iA Limo. Ska gå att eftermontera om man så önskar. | |
| Stephan: Jag har tre rullbälten bak i min -94:a, dvs även "midjebältet" är ett rullbälte, borde väl vara standard???? | |
|
Japp, det är en import. Togs in 2001 Tack för länken, fick fram en del intressant där. S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Kan man kolla om nivåregleringen är ok (förutom att lasta ner bilen?) S299A LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Vad betyder detta? S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Vad betyder detta? P740A EDITION ZD Och detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.