|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Elite, jag beklagar vad som hände med din bil. Tänk dock på att tacka ögonvittnet som gjorde sig mödan att skriva / kopiera upp lappar som han satte på bilarna. Sådana människor behöver vi fler av !!!! Joachim |
|
| Att det händer olyckor med bussar i stan är inte konstigt med tanke på deras storlek, däremot e det jäkligt illa om de beter sig som ni säger! Känner själv en tjej som blev påkörd av en buss i en kurva när hon cyklade. När bussen svängde kom hon mittemellan hjulparen och fick sig en ordentlig smäll samt att cykeln kom under bakhjulen på bussen. Bussen körde vidare som om inget hänt....... | |
|
Hej Jag kör själv Buss ibland och jag kan bara hålla med . Det finns för många bussförare som inte kan köra buss. Det är brist på bussförare så det räcker att man bara har ett körkort och ett par dagars utbildning så slänger dom ut de i trafiken. Så jag är förvånad att det inte händer mer olyckor. MVH Daniel |
|
|
En annan sann historia i Göteborg. Jag satt på bussen hem när busschauffören missade en hållplats. Det var en tvåfilig 70-väg, men han stannade och började backa! Det var ett krön strax innan så man började ana oråd. Nu hördes det däckskrik och jag ser en bil som precis hinner väja för bussen och körde ut i andra filen. Vilken tur tänkte jag, den klarade sig. Då hörs däckskrik igen och en jättesmäll! Det kom nämligen en bil till som inte hann stanna för den väjande bilen. Vad händer då? Jo: Busschauffören stannar och öppnar dörrarna för de som skulle av på den missade hållplatsen och när de gått av så åker han lugnt vidare, trots att han orsakat en trafikolycka! Det var inte få som satt på bussen som blev förbannade, men han vägrade stanna. Undrar hur mycket whiplash-skador de fick i den påkörda bilen? |
|
| Haha! grabbar det är inte BUSSARNA som är livsfarliga...det är chaffisarna! ;)) | |
|
Jag blev vittne till hur min far blev upptryckt och "rullad" längs sidan på en buss och hans egen bil i centrala Stockholm... inte nog med det... Hon försökte dra!!!!!! Jag sprang efter som en vilde, hoppade upp på framrutan och skrek så blodet rann från läpparna! Efter hundra meter stannar hon. Först nekade hon, sen tyckte hon att farsan var dum i huvudet som stod i vägen. Allt framför 30 pers på bussen. "Snackade" med hennes chef... nu städar hon bussarna. H U M A N R A G E Länk |
|
| Ett beteende som verkar vara på modet bland Sthlm's bussar är att dom blinkar höger, svänger in på hållplatsen och bromsar ner till nästan stillastående, märker att ingen ska av eller på och sedan slår om till vänsterblinkers och kör rätt ut i filen utan att stanna helt. Helt livsfarligt då man hinner börja köra om och blir utprejad i mötande fil. Detta har hänt mej MÅNGA gånger på den tiden jag körde distributions bil i city, så det är knappast samma chafför jag stötte på alla gånger. För att inte tala om övriga prejningar, rödljuskörningar, väjningsplikter som dom struntar i. Efter 8 år i Sthlms trafiken så har jag tappat all respekt för bussarna, som man bäddar får man ligga..... | |
Tigerr |
SPÖA DEM!! :) Vad säger ni, ska vi ta en dag och "hälsa" på de chauförer som omskrivits här? Heh! Tigerr |
| Lätt värt ! åker från Umeå i morrn =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.