|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kände att jag ville dela med mig av nedanstående anekdot som utspelade sig för drygt två timmar sedan: Fick skjuts hem av en kompis från bion, klev av vid Seven-Eleven och handlade lite fukost. Vandrade ned mot porten till huset där jag bor, och plötsligt när jag nästan är framme ser jag en Volvo som står parkerad vid trottoaren, som jag tycker ser något slarvigt parkerad ut. När jag kommer närmare ser jag att Volvon står med ett hjul på trottoaren, inget konstigt med det, det ser man ju hela tiden, MEN jag ser att däcket har krängts av fälgen och att fälgen är helt skev. Försöket förstå vad som hänt, men är just på väg att avfärda det som en bil som är dumpad efter en bilstöld eller nåt, när jag ser glassplitter liggande framför Volvon. Går runt och ser att sidan på Volvon är intryckt och har tydliga röda märken i lacken (eller det som är kvar av den.) Sakta börjar det gå upp ett ljus, någon har förstås krockat bilen när den stått parkerad. Sjuhelvetes smäll tänker jag och lider med honom när jag ser att lappen som borde suttit på vindrutan inte sitter där. Nån smitare förstås. Kollar Volvo S80:n som står framför och inspekterar den lite för att se om den åkt på smäll också. Kan efter en stund se att den fått en smäll på bakpartiet och knuffats fram en bit. Vänta nu........ var det inte framför den Volvon jag hade parkerat min bil. Paniken sprider sig, jag nästan springer frem de sista metrarna till min bil och.......mycket riktigt S80:n står med nosen intryckt i baken på min pärla. Precis när jag står och funderar förbjudna tankar om koncentrationsläger för smitare ropar en kille från andra sidan gatan. Han frågar om det är min BMW som står där och jag svarar ja. Då berättar han att han sett hela händelseförloppet från sitt fönster. Tydligen har buss 507 prejat in i sidan på den första Volvon, sedan fortsatt och smällt in i bakpartiet på S80:n så den parkerat sig i mitt bakparti och SMITIT! Jag häpnar. Killen berättar vidare att han polisanmält smitningen, att han har bussens registreringsnummer samt bussens nummerplåt(!) och exakt klockslag för händelsen. Han har just varit uppe i lägenheten och kopierat upp lappar med den informationen som han just skulle sätta på de inblandade bilarnas vindrutor. Slutet gott allting gott! Vad kan vi lära oss av detta? 1. Stockholms lokaltrafik måste ha mycket underlig policy när det gäller olyckor, eller så måste busschauffören knarkat om han tror att kan klara sig med en smitning mitt i stan. 2. Hade det inte varit för att det fortfarande finns rådiga engagerade människor som ovanstående kille, så kanske busschauffören hade lyckats med en smitning mitt i stan, men istället återfick man ju nu tron på mänskligheten! I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... | |
|
Undra vad det var för nån mupp som körde bussen. Hoppas att han har mardrömmar när han nu försöker sova.. who dares wins... |
|
|
har du pratat med SL? Kommer de att betala skadan? mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
Fortsättning på dramat: Jag pratade med ögonvittnet idag igen, och han berättade då att c:a 1 timme efter händelsen utspelat sig kom busschauffören tillbaka och PLOCKADE BORT LAPPARNA från de inblandade bilarnas vindrutor (lapparna som ögonvittnet skrivit)!!!! Detta medan flera personer tittade på. Hur dum får man bli? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Vilket jävla as!! |
|
|
hoppas att han åker dit ordentligt. Kölhalning föreslår jag.... mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
Det var bland det absolut fulaste beteende jag har hört om!!!! Har du inte ringt SL än? Är mycket intresserad av fortsättningen i detta case... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Min mor blev för ett par år sen (i en BMW) prejad av en stadsbuss mitt i Malmö... Där stog hon uppe på en refug med bägge sidorna demolerade och ser hur bussen fortsätter som om inget hänt. Som tur var så var det en herre i bilen bakom som sett det hela och blivit förbannad!! Han körde ikapp bussen och stannade framför vid nästa hållplats, klev in och frågade vad f*n han höll på med. Men chauffören blånekade trots att alla i bussen sett vad som hänt!! Han nekade ända upp i rätten där han åkte på´t!! Tyvärr blev bilen aldrig sig lik igen... /Kristian |
|
|
Fortsättning: Pratade precis med busschaufförens chef på bussbolaget. Han hade precis fått tag på busschauffören så han kunde höra honom på hans version. Busschauffören nekade inte till händelsen, han hävdade att han inte hade några lappar vid olyckstillfället, och att han vid det senare tillfället när ögonvittnet såg honom plocka bort lapparna, hade satt dit lappar på bilarna....... Han påstod också att han orsaken till olyckan var att han hade fått panikväja för några som sprungit rätt ut i gatan, och det kan säkert stämma. Hans version stämmer i alla fall tillräckligt bra med ögonvittnets version för att det inte skall råda något tvivel om att det blir bussbolaget som betalar skadorna på samtliga bilar. Det verkar alltså som om allt löser sig till det bättre för oss som är drabbade, men man kanske inte skall ropa hej........ I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Skönt att det löste sig tillslut... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Vart det mycket skador på 7an??? //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Jag blev prejad av en buss som körde mot stopp plikt och senare när jag ringde upp SL så blev jag utskälld av idiotens chef! "det är minsann inte lätt att köra buss i trafiken"! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Cosmos: Nej, skadorna på min bil blev faktiskt minimala. Stötfångaren måste bytas och lackas om, det är allt. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Stadsbussarna i Malmö leker man inte heller med! Störst kör först och utan blinkers!! //Henrik |
|
|
Jag var själv med i bussen (har inget körkort, om nån undrar varför jag inte kör BMW) en gång på motorvägen norr om Göteborg, där busschaufför'n var nära på att preja en Saab 9-5 vid ett filbyte. Som tur var skedde ingen olycka, men det var nära. Saab:en fick nita iaf. - Nobody is perfect, but my car is - MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541 |
|
|
Kan bara nämna om en släkting till mig som stod bakom en buss i ett rödljus. Det sluttade lite bakåt vid korsningen, och när bussen släppt bromsen för köra iväg rullade bussen bakåt och pajade lyset på släktingens bil (e36:a). Släktingen försökte få chaufförens uppmärksamhet utan resultat (hade bråttom till arbetet själv). Släktingen tog istället nummret och antecknade tiden. När han sedan kontaktade bussbolaget påstår de att detta inte kan hända då det sitter en "backbroms" som förhindrar att bussen rullar bakåt. Han fick även se bussen och där kunde man inte se några skador (ett lyse från en liten e36 ger knappast något synlig märke på kofångaren på en 15 tons buss!). Lyckades inte få igenom testning av den funktionen och orkade väl inte bråka allt för mycket så han fick pröjsa själv (eller snarare nyttja egen försäkring). Så akta er för att stå för nära bakom buss/lastbil i uppförslut! Kul att det ordnar sig, elite :) Always Diesel |
|
|
Det kanske var Lasse-Kongo som körde. :-) |
|
| Hahaha men snyg busschaufför tänkte mer på han som tog bort lapparna ! själv om jag hade sett det skulle man ju nita han ! åh vilket as ... fan så fult haha | |
Crusty |
Måste bara göra ett inlägg om stadsbussar i Malmö!! DESSA ÄR LIVSFARLIGA!! Som någon innan nämnde "STÖRST FÖRST" verkar gälla!! Hur ofta har man inte varit nära att bli prejad??? Ibland har det varit svettigt nära!!!! Så se upp Malmöbor!!! ///Crusty |
| måste hålla med om bussarna i mlamö. de är fan sjuka. går man på ett övergångsställe brukar man få inga som helst indikationer på att de bromsar upp lite utan de bara kör på så får man skynda sig över så gott man kan. | |
dunstan |
Låg bakom en lastbil vid tegnerlunden. Det är enkelriktat (som stora delar av vasastan) med bilar på båda sidorna. Tror du inte att han tar en backspegel på en Volvo 740? Och åker vidare??? Fan vad irriterad man blir. Skrev ner regnumret. Var lite stressad så jag hann inte stanna och skriva en lapp. Skall kolla after Volvon senare. Och för att inte tala om hur de röjde bilar i vintras!!! Helt otroligt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.