AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
22.796

BIMMERS OF SWEDEN #2 - 15 SEPTEMBER 2012 - GRÖNDAL MOTORSTADION

Sida 2 av 3
Det börjar dra ihop sig till något stort...

Ni vet alla vad!

Drygt 2.5 veckor kvar nu tills BIMMERS OF SWEDEN #2 den 15 september.

Många av er var på plats vid första träffen, men för er som är på Gröndal för första gången, kommer här en karta med info över området.

Länk

Var nu snälla och bocka i "KOMMER" under evenemanget på Facebook, ni som inte gjort det ---> Länk

VI SES!
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Behöver man föranmäla eller nåt liknande när det gäller bänkningen?
Sist då var det bara att parkera bilen där vid bänken och snacka med dom som bänkade. Jag bänkade min förra gången och det var ingen föranmälning då.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ok, låter bra. Ska nog försöka ta mig dit.
Stämmer bra även denna gång.

Ingen föranmälning krävs!

Vanligt kösystem gäller.

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Kommer med båda bilarna!!

/Scnitzermann
Visa användare
789
johmei
335i E92
Imponerande att köra ner båda bilarna. Har sett dem göra det med cyklar men bilar.. =)
Hej!

Nu är det inte många dagar kvar till träffen.

VIKTIGT är att du som besökare har med dig 50 kr i kontanter. Dessa betalas i entrén och skänks oavkortat till Barncancerfonden.

Så här såg diplomet ut i maj ---> Länk

Listan med anmälda till bankörningen är snart full. Dessa bilar är hitills anmälda (+ en M5 E61 Touring som anmälde sig idag) ---> Länk

För er som inte var på träffen i maj, kommer här en översiktskarta på området så ni vet var saker finns/sker ---> Länk

Inom några dagar kommer vi släppa infon om vilka företag och medier som kommer! Håll utkik!

Välkomna!
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
johmei: Fyndigt värre!

Vidga fantasin, det finns trailer, sambo som kör etc.

/Scnitzermann
Visa användare
789
johmei
335i E92
Hehe ja dåligt med fantasi å lustighet i det inlägget av mig..skönt med sambo som supportar hobbyn! Själv åker jag direkt från Arlanda på morgonen, hoppas på bra väder då jag bara har sommarkläder i väskan. =P
*** TRÄFFERBJUDANDE 15 SEP FRÅN BIMMERS OF SWEDEN & SOYAFILM ***

Erbjudandet ---> Länk

Här är länken till produkten på Soyafilms hemsida --->
Länk
NU...

Jag har glädjen på bilden lista de företag och medier som kommer på lördag.
Inväntar fortfarande svar från ett par företag, men kände att det var dags att släppa detta nu.

Är personligen otroligt glad att Auto Motor & Sport samt BMW Magasin kommer och gör tidningsreportage! Pssst, kolla vad du blir erbjuden i välkomstprogrammet, speciellt för oss BMW-förare som bidrar till Barncancerfonden, med entréavgiften.
Är också riktigt glad att Daily Fresh kommer och fotar/filmar.
Jag har dessutom hyrt in företaget Heliox, som kommer och filmar eventet med radiostyrd filmhelikopter.

Se övrig info om företag, några av de speciella bilar som kommer, samt viktig info på bilden i länken nedan.

Länk
*** TRÄFFTELEFON 15 SEPTEMBER ***

SE HÄR ---> Länk
Ett mycket intressant företag har i sista minuten anmält att de vill och också ska komma på träffen.

Det är företaget ColorGlo som lagar och
restaurerar inredning främst i bilar, där det är revor hål eller
Bara bortnött färg. De kan säkert hjälpa många med små slitageytor så BMW'n ser ut som ny!!

Kika in deras hemsida ---> Länk
Inför morgondagen kan jag meddela att ni INTE behöver vara så oroliga för damm.
Snarare tvärtom.

Själva banan har varit väldigt blöt under dagen, men vi löser det efter mycket fix och hjälp av grabbarna. :)

För info kommer vi börja att parkera bilar på gräsmattan.
Är det sedan körbart på banan fortsätter vi parkera bilar där.
Om inte har vi två färdiga ytor.

Viktigt är att ni lyssnar på funktionärernas anvisningar!

Välkomna!
MIN RESUMÉ FRÅN BIMMERS OF SWEDEN #2, 2012

*** TACK ***

Vi har för andra gången i år haft en fantastisk BMW-träff!

Jag vill tacka mitt stora crew och bangänget som slet både fredag och lördag för att göra träffen så bra som möjligt.

Jag vill verkligen, verkligen tacka ALLA besökare. Sådan total mix av BMW´s har sällan skådats. Från Z8:or till norskbesökande Alpinor.

Tack även till alla utställande företag, sponsorer, Ekmans catering, Cramo, Johan på Gröndal, Anders med bromsbänken och våra dansade tjejer i Bimmersboden.

Vi hade en otrolig tur med vädret även denna gång. Någon där uppe måste gilla det vi gör...
Som ni alla såg var själva speedwaybanan väldigt lerig/vattnig. Detta berodde på regnet som föll dagen innan träffen (skönt att det blev dammfritt).

Som back up för detta hade vi spärrat av det stora området bredvid depån, som blev parkering i stället för banan.
Jag tycker det blev kanon, då hela träffområdet blev större och man rörde sig mer runt depåområdet.
Gräsytan fyllde vi till bristningsgränsen och hade innan gjort upp en plan för att parkera bilarna annorlunda, så fler fick plats.

Ett stort grattis till de tre vinnarna i Peoples Choice:
1:a - M5 E39
2:a - Alpina B7 Turbo Coupé
3:a - M3 E30

Riktiga pärlor till bilar ni har!

Nu ska det bli skönt att varva ner efter träffen, då jag har gjort av med många, många manhours inför detta. Puuh...

*** WE HAVE A NEW RECORD x 2 PEOPLE ***

För mig är inte det viktigaste att vi ska öka antalet besökande BMW för varje träff. Det viktigaste är definitivt att alla har en bra dag i BMW´s tecken och att man känner sig välkommen.
Men... faktum är vi samlade in 22 625 svenska kronor och 100 norska kronor (kontrollräkning på banken inom kort) till Barncancerfonden.
Helt fantastiskt!!

Denna summa, antalet kvarvarande program, samt antalet bankörare gör att vi passerade 500 BMW-bilar med några stycken. Även detta helt fantastiskt!!

Nu är det för vår del över för i år, men den som väntar på nåt gott...

Glöm inte att ALLA BMW är välkomna till träffarna, oavsett modell och skick.
Det är vi tillsammans som gör dessa träffar till vad de är.

Till sist vill jag bara säga TACK en gång till.

// Arne

Länk

Pssst... helikopterfilmen kommer så fort den materialet skickats till mig och redigerats.
Ni är väl inte höjdrädda?

Här kommer en kort teaser från BIMMERS OF SWEDEN TV och helikopterfilmaren Andreas Snäck från företaget Heliox.

Hela filmen släpps lite längre fram!

Riktigt nice med film från skyn.

Länk

En annan film från dagen ---> Länk
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Riktigt bra träff!!
BMW 528
AlpinabiTurbo.....Ja det var det verkligen !

Mvh
/// Leif
Var där för första gången i lördags, och jag blev mycket imponerad. Trist att det är slut för säsongen nu bara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.