|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har erfarenhet av det, orginalsystemet är ju tämligen mesigt. Det finns ju nya att köpa för 8-15 tusen, går det att " modda" orginalburken? | |
|
Vet inte riktigt vad det är som är skumt med 545/550 V8:orna men dom låter inget vidare bra hur man än gör. Gamla E39 540/M5 åttorna har ett helt annat ljud. Kan det ha med valvetronicen att göra kanske? Länk Mvh Chrille Mvh Chrille |
|
|
Börja med att öppna ventilen efter sista slutljuddämparen. Jag tejpade ihop slangarna som går till elventilen bakom vänster bakljus. Kanske det du menar Chrille? Jag är oxå intresserad att få lite mer ljud, men samtidigt rädd att det ska låta för mycket så man blir tokig när man kör längre. Man kanske kunde modda orginal systemet och ha kvar elventilen så man själv kan slå av/på. Dvs. stänga ventilen när man vill åka tyst :-) /chni |
|
|
Detta kanske? Länk |
|
|
Klart det bästa ljudet enligt mig, men vet inte om man kan få det till Sverige. Hemsidan iaf. Länk Länk |
|
|
Den här 545:an låter gott: Länk Det går om man vill ;-) mvh/ Anders |
|
| Har en kund som låtit feritta bygga sista burken på hans 550i och ljudet var en utav det skönaste jag hört måste jag säga :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.