|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet om M3 sänkningsfjädrar passar rent fysiskt i stötdämpartallrikarna om man har monterat CSL dämpare? Någon som vet detta samt om någon har erfarenhet får gärna svara: BMW CS #07491 | |
|
Borde det göra då uppbyggnaden är densamma so org. m3 e46 dämpare. Däremot så ser jag inte att du direkt tjänar något på att montera några säkningsfjädrar. Både lowtec och eibach är ju rena "komfort" fjädrar. Kanske att HR gör det hela liiiiite bättre då dessa är ganska så hårda. Tror du tjänar mer "tid" på att satsa pengarna på camberplattor istället, csl chassit är ju ganska så potent orginal :D se herr thome t.ex. |
|
|
Camberplattor? Du menar ställbara topplagringar? Har införskaffat ett komplett Csl chassi inkl fjädrar , krängare , bärarmar och smådetaljer mm, men köpte även till Lowtec fjädrar för lite extra sänkning var tanken, men det kanske blir helgalet eller en bra combo? Tänken är inte snabbast på bana utan lite blandning av gatpiskning och lite clubsport-känsla är tanken.. Vet dock inte om det blir som tänkt;)? BMW CS #07491 |
|
| Min erfarenhet med lowtec fjädrar är att, visst bilen blir lägre, dock är fjädrarna mjukare än original så det blir mer svaj i bilen. | |
|
Ska börja med CSl dämpare + Lowtech o se hur d blir är tanken, dom känns inte direkt mjuka heller.. BMW CS #07491 |
|
|
Lowtech är mjukare än original (iaf de jag hade) skulle inte rekommendera det till CSL-dämpare. Satsa hellre på märkesfjädrar såsom Eibach eller H&R som sänker 30/20 eller 20/10. |
|
|
Ok, dom jag har köpt sänker 30/30mm och dom känns stenhårda, men skenet kan bedra som alltid. Vill ha en jämn sänkning var tanken och ej 30/10 lr dyl.. Därför föll valet på Lowtec. Alt är att köra på CSL org fjädrar som jag också har köpt, men tror dessa inte är avstända för min M3 på 1640kg? Lowtec är avstämda viktmässigt för M3 Coupe samt Cab upp till 1670kg enl beskrivningen. Så frågan är om man ska montera Lowtec först lr CSL fjädrar? BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.