AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.481

Modell anpassad stereo till bmw e39

kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
Hej har just köpt en e39 och ska byta ut orginalstereon mot nån som tar usb/sd och har lågnivå så att man kan koppla in slutsteg.

Jag har hittat 2 olika typer av stereos till den och funderar över vilken som man ska beställa.Undrar om någon här har provat nån av dessa stereos och om någon har nått förslag vilken man ska välja ?

Är det nån som har provat någon av dom kan ni gärna berätta hur ni tycker att dom har fungerat

Länk

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har köpt Dynavin till min e93:a, en trevlig upplevelse, men välj helst D99:;an
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
okej ja det är den jag har funderat på mest av dom.Så kör nog på en sådan
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
vart köpte du din och vad fick du betala ?
Ojojoj, är det så dyrt 8(
Jag har en E39:a på parkeringen utanför jobb idag, som jag tänkte handla i eftermiddag. Bilen kostar ca 20kkr, så att lägga 7 på en stereo är inte riktigt aktuellt.
Men, jag vill ha in ljudet från en MP3 spelare i den. Att köpa en bil med bara kassettbandspelare känns inte som ett alternativ..
Jag måste inte nödvändigtvis ha USB anslutning, i sämsta fall får man köra någon slags lågnivåingång och styra musiken från MP3 spelaren.

Finns det kanske redan lågnivåingång i stereon? Kan man annars löda in sig på kretskortet till bandsspelaren? Var går man in då, efter försteget?

Mycket tacksam för hjälp, bifogar en bild på stereon som sitter i, det var tydligen stora (största?) modellen av stereo när det begav sig. Känns lite antik i dag.

/ Fredrik
... och så glömde jag ju länken till bilden: Länk

/ Fredrik
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
Du kan ju byta till en vanlig enkeldin stereo bara att köpa en ram kostar kanske 200kr och sen så är det bara att köpa en iso kabel med rätt kontakt som passar orginalkablaget i bilen.Fast det kanske du redan visste =)

eller så kan du istället för lågnivå använda högnivå till steget

Fick min dvn 99 idag och jag är väldigt nöjd har bara inte fått rattstyrningen att fungera ännu.
Visa användare
67
Mpersson88
540iA Touring -01
Jag har en Hualingan i min (Första länken du la upp) och jag är hel nöjd med den :) Personligen tycker jag att den är bra mycket snyggare än Dynavin-en, däremot så har jag hört att Dynavin är lite mer kvalitet. Så jag tycker du ska skaffa Dynavin (hade jag gjort om jag hade läst på innan jag handlade)

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.