|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett problem som min verkstad står helt handfallna inför. Växellådan försetts i s.k felsäkert läge efter att lampan för antispinn och lampa för ABS broms börjat lysa. Ibland så lägger även hastighetsmätaren och bränsleförbrukn.mätare också av i samband med detta. Verkstaden har bytt ett styrdon men felet kvarstår. Är det någon här som haft liknande problem så är jag tacksam för tips på vad det är som är felet | |
|
Glömde bort att skriva att felkoden som genereras står för "komuikationsproblem" mellan bil och växellådan. |
|
| Är det den enda felkoden? Laddar generatorn som den skall? | |
| Nej, det blir flera senare, men vad dessa är har jag ingen kännedom. Verkstaden säger att de har tillkommit därför att bilen har körts efter att kommunikationsfelet har uppstått. Vad jag känner till så laddar generatorn som den ska. | |
| Att hastighetsmätaren lägger av samt ABS indikation kan ju bero på ABS-givare vänster bak. Kan vara värt att utesluta den delen. | |
|
Inte för att jag vet hur det fungerar egentligen, men mina E39:or har inte gått som dom skall när ABS:en inte fungerat. Jag har lagat styrenheterna på båda pga att de gått sönder så viss erfarenhet har jag. Jag har dock inte märkt att automatlådan krånglat, men bilen varvade inte fullt och gick inte rent över 4000 varv. Vad jag menar är egentligen bara att ABS-problemet bör fixas först innan andra fel åtgärdas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.