AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
991

motorproblem efter bankörning (M20b25)

hj
9
hjallman
325I Touring -89
Då ska vi se var vi börjar :) jo.. Efter lite bankörning på sturup raceway för snart 2 veckor sedan så har jag lyckat dra på mig ett problem med min motor! kan börja med att det är en total renoverad motor, Med Enem Z45 kam,Supersprint Extraktor,lättad och viktad motor,Eta 2,5/2,7 topp med nya ventiler och matchportat insug,Malpassi linjär BTR,Nuke ställbart kamdrev osv.. Men ända sedan bankörningen har bilen börjat gå konstigt på mellanregistert eller sk dragläge vid normal körning, bilen verkar gå tungt eller motarbeta sig själv, går hur fint som helst vid gaspådrag, igår bytade jag bränslepump pga att den var svårstartad, höll inte trycket! tempgivaren för motorstyrningen är bytad,testat andra tänddelar som lock kablar mm,även testat en annan styrbox! Motorn ha ett stabilt och bra bränsletryck, inga felkoder vid uppkopplingen,lambdan ny, inga läckage heller, allt är kollat !!

Har lagt runt 30k på motorn nu och kört 250 mil med den utan problem, börjar bli lite frustrerad nu bara..

alla ideer är välkomna nu!!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Pröva med en annan LMM, alternativt koppla ur den och se om det hjälper.

Mvh Chrille
hj
9
hjallman
325I Touring -89
Kopplar jag ur den så går den riktigt illa, har förvisso fler så det är lätt gjort !!

Funderar lite på om det kan vara spridarna som blöder..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.