|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
vad tycker ni är detta bra fattas något som en m3a behöver är detta värt? Länk | |
|
Ytterligare en M3 från spaghettins land..:-) snikutrustad förutom automatlådan då. Saknar tex M-drive, EDC, Hifipaket , keyless go, stolsvärme mm Priset något i överkant, de har nog betalat runt 270 för den därnere. / Peter |
|
|
Det snackas mycket om import från Italien, och det ligger många Italiensålda bilar till salu på blocket. Men är det så mycket billigare där nere mot tyskland? När man söker på mobile så tycker jag att priserna är likvärdiga IT/DE, blir ju även dyrare flygresa ner, längre tid att köra hem och högre soppakostnad mm när man handlar i Italien. |
|
|
kolla autoscout24.se.... Sen beror det ju självklart på var du handlar, bmw handlare har kanske samma priser som Tyskland men småhandlare och privatpersoner i Italien ligger definitivt lägst. |
|
| Tor// Dyrare flygresa!!! Vadå 100 spänn eller? Soppakostnaden från norditalien eller sydtyskland är ju försumbar. Det är väl i så fall skicket som är orosmomentet. Tyska bliar är ju i allmänhet välskötta gentemot de lite slarvigare italienarna. | |
| Haha dyrare flygresa! ska han åka ner köpa en chipspåse blir det väl lite extra i sammanhanget | |
| Grabbar jag har jobbat med bilar i över 20 år, Ni kan inte dra alla italien importerade bilar över en kant, I tyskland får man sitta och köra på autobahn i 200km/h+ det får man inte göra i italien då polisen är väldigt hård där, Så i mitt tänkande är bilar mer hårt körda i tyskland än italien,Har själv bott i italien, Men visst i italien är vägarna inte dom bästa och deras parkeringsplatser är tajta. Sen att det kommer mycket bilar som är i dåligt skick från italien är en annan femma, Samma när det gäller och skruvade bilar... är mycket vanligare i tyskland. Som sagt finns fina exemplar i alla länder.... Tycker inte man ska dra en slutsat om en bil utan och kika på den, I det här fallet tycker jag bilen ser väldigt fin ut på bilder och att den är fullservad på bmw som det står i annonsen gör inte saken sämre, | |
|
C42ux: Jag håller med, Kvarndammen? Är den bättre än en importbil som ägts och vårdats på rätt sätt? Det finns många svenska bilar som rekonditioneras upp till nyskick efter att ha Misshandlats som tjänstebilar i SE och tagits i byte eller sålts via KVD. Man måste se varje bil individuellt. |
|
| C42ux: Inte illa att börja jobba med bilar redan vid 2-års ålder ;) | |
|
C42ux: Inte illa att börja jobba med bilar redan vid 2-års ålder ;) Haha vilken lirare! ,) |
|
|
Jag menar inte att det blir svindyrt att hämta i Italien. Men jag är lite sugen på en M5 E60 LCI och hittar inga bilar i Italien som ligger bra till prismässigt. Då åker jag hellre till Tyskland (där jag redan hämtat bilar själv) och handlar för samma pengar + att det går snabbare att åka ner/upp. Hur är Italienska bilhandlare på engelska? Kan man snacka med dom i telefon utan problem? |
|
|
Har hämtat hem bilar i 10år från tyskland senaste 2 åren har jag till 90% handlat från Italien där man får lågmilare till samma priser som långmilade tyska bilar. Jag har stött på tyska vrak som Italienska det är ju upp till en att kolla upp vad man köper. Sen finns det Svensksålda vrak som någon ovan skrev där dom gått som tjänstebilar och sålts genom auktioner. Just m3an du länka till var snål på utrustning men annars brukar importbilar vara ganska välutrustade. |
|
|
tack för svaren.. |
|
|
C42ux: Eftersom att det är du/ni som säljer M3an så borde du väl veta om den är i bra skick? Du skriver att den ser fin ut på bilderna, har ni inte inspekterat skicket på det ni säljer? Med vänlig hälsning, |
|
| hahaha, 1-0 till Phoenix M3! | |
| Ha Ha ja det var allt lite kul phoenix:-) de verkar dock ha mindre koll på årsmodellen då den är tillverkad 2008-10-02 vilket således gör den till en tidig 2009... | |
| Phoenix vart står det att c42ux säljer just den bilen? | |
|
M3efl: C42ux heter M3e46 på garaget och i hans presentation stod det: "Ägare till fordonsbolaget" Han har nu tagit bort den texten men jag tog en print screen. |
|
|
Här är bilden: Länk Jag tycker det är för jävligt och riktigt oeriöst utav honom att hålla på så här, och att han sedan tagit bort texten på garaget är ju ännu värre. Bilen är säkert fin, och ser fin ut på bilderna men det luktar illa då man inte vågar stå för vem man/firman är och säga att det är deras bil och att man gärna få komma och kolla på den själv. |
|
|
Alla firmor kan råka sälja en dålig bil, alla firmor kan hamna i dispyt med en köpare, men detta är ju bara fruktansvärt oseriöst.. Hoppas köpare googlar FORDONSBOLAGET och söker fakta innan de köper en bil av honom.. "I det här fallet tycker jag bilen ser väldigt fin ut".... SOPA |
|
| Phoenix m3 : stod fel år därav fel ålder, m3e46 på garaget är inte jag och jag sa bara min åsikt om denna bil, tycker du ska ta reda på information innan du uttalar dig phoenix | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.