|
|
|
|---|---|
|
Var med om något illavarslande igår på väg hem från semestern, var ute på motorvägen då jag slog på AC:n och upptäckte att det kom gråvit rök ur ventilationen. Slog genast av AC:n och då upphörde röken också, vågade inte prova på ett tag sedan då det fanns småttingar i bilen. När jag sedan provade vid en mack så såg det bra ut både i bilen och i motorutrymmet (inte vet jag vad jag skulle kolla på iofs... ;-) Någon som har en idé om vad som kan ha varit orsaken och gärna en "säker diagnos" om när/om felet kommer tillbaka :-) | |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Luktade det illa? Om inte tror jag att det måste ha varit vattendimma. Det tyder på att det var vatten någonstans. På vintern skulle antagligen fönstren ha immat igen. Har du igensatta dräneringsrör från fläkten framför vindrutan? Kolla om du har glykollukt/klibbigt på vindrutan. Tidigare inlägg har ingående beskrivit jakten på ex läckande värmeventiler = läcker in kylarvatten i värmepaketet. Mvh Rolf Black shining beauty |
| hmm, samma sak hände i en av våra bilar...det är kondens som bildas och letar sig in i ac'n...det är alltså inget farligt.... | |
| skulle tillägga att när man kört med bilen så kan det droppa vatten på marken under bilen, detta är kondens som bildas..på morsans bil (Subaru) så rinner detta istället ner på gummimattan på passagerarsidan.. | |
|
Luktade nog inget vad jag kan komma ihåg, det var iofs bara 3-4 sekunder innan jag stängde av. Det var också lite kondens längst fram på vindrutan vid något tillfälle igår, kopplade inte ihop det då men det kan ha varit strax efteråt... Hoppas att det var en tillfällighet.a |
|
|
vid hög luftfuktighet så kommer det lite kondens ur acn, det är tufft och barnen gillar det. Inget att oroa sig för, men om det kommer svart rök som luktar illa så har du nog problem ;) ACn kan producera upp till 2 liter vatten under bilen i timmen om det är varmt och fuktigt. När kylpaketet har blivit tillräkligt kallt så fastnar vattnet inne på kylpaketet och rinner ut under bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.