|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bakrutan på min Z3 cab -00 har gått upp i blixtlåset. Jag har frågat BMW och flera sadelmakare/kapellmakare om de kan lösa problemet men tyvärr så har de ingen lösning förutom att byta rutan eller sy sömmen permanent. Bakrutan är i nyskick så det känns onödigt att byta den när det egentligen bara är blixtlåset som lossnat. Finns det någon hör som har löparen för att låsa blixtlåset igen. Fästen kan jag köpa från BMW men som sagt tyvärr inte låset (löparen). Väldigt tacksam för hjälp då jag snart ska på semester och vill vara vattentät ;) TACK! | |
|
Ring till Romlands Sadelmakeri i Partille. Dom är riktigt duktiga på att fixa trasiga cabbar. Värt ett försök. Du når dom på 031 - 336 58 00. Lycka till!! |
|
|
Problemet är väl att för att kunna dra igenom löparen så måste man börja om från början. det går liksom inte att sätta på den på mitten om jag inte är helt felunderättad, man kanske kan hitta någon liknande i en sybutik annars. Mvh P |
|
|
Tack för snabba svar! Jag har plockat av hela cabrutan nu, i med att den har släppt så var det bara att dra av den. Tar upp på era bra tips, ringer Partille och kollar annars blir det sybutiken! Sista utväg är att köpa en ny ruta.. känns lite onödigt bara.. Ha det bäst! |
|
|
Någon som har bytt cab/rutor borde ju ha en löpare liggande. Sök på alla som gör sådant och maila dem? |
|
|
Det finns ju blixtlås o köpa på löpmeter så då borde det finnas löpare på "burk". Lycka till o återkom med status. P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.