|
|
|
|---|---|
| Vet inte om jag ska köpa en 01 eller 02, är det någon skillnad? Känns som om 02 är mer lättsåld? | |
|
Nya ratten, Chrome-ringar runt mätartavlorna, Mvh Chrille |
|
| Ok är nya ratten standard 02 , har sett 02:or med gamla ratten oxå? Chrome ringar är väl inte heller standard sett flera 02:or utan? | |
Karl-Hilding |
Kromringar är väl på 530? |
|
Ratt beror på vilket version man har. M-ratt och standard fyrekrad byttes till 2002. Kromringar är väl för M-Sport oavsett årsmodell? För jag ser då inga kromringar på dessa två 03:or Länk Länk Medan denna 01a har (hade) Länk Ratten går att byta till yngre så varför en 02a skulle vara bättre är svårt att förstå i och med att det inte är någon skillnad bortsett från ratten (inte för M5 och bilar med sportratt). Stephan |
|
|
Jag saknade kromringar på min 530 -02. Har för mig att det kom -03 till andra modeller än M-sport. Eller nåt i den stilen. ------- //Lövet |
|
|
Jag hade inga kromringar på min 540iA -03 (icke M) Dock hade den nyare och lite tjockare ratten. knugen?: Det spelar ingen som helst roll ingen av dom är mer lättsåld just pga årsmodellen, det är skick och mil som avgör. |
|
Karl-Hilding |
Jag hade gärna köpt (om behovet funnits) en 530 oberoende 01-03! |
| Andreas; kika på länkarna så ser du att kromringar aldrig blev standard. | |
| ok, så det är bara ratten som skiljer mellan en 01:a och en 02:a? | |
| Fanns ju lite paket i den vevan. Enl. modellguiden här på sidan Stockholm open -01 och Bavaria -02. Jag har Bavaria fast det är en -01:a av nån anledning. Sportstolar tror jag hör dit bl.a... | |
|
Lånar lite info som Janne hade lagt upp: Exempelvis Bavaria fanns både -00 och -01 och möjligen -02. Stockholms Open fanns också under ett antal årsmodeller. Stockholm Open -01: 525i, Sterlinggrå metallic, Läder Montana svart, Parallelleker 82 16", Ädelträ valnöt, sportstolar, Shadowline högglans, innertak i antracit, M multisportratt, larm, fällbart baksäte (sedan), Business RDS CD, DSC, xenon, 6x airbags, ställbar ratt, takreling (touring), fjärrstyrd baklucka (touring), förberedelse CD-växlare. 525i Bavaria -00: lättmetallfälgar, Shadowline, ädelträ, valnöt, Business CD, vita blinkers, larm, M multisportratt, takreling (touring), fällbart baksäte m skisack (sedan), klimaauto. Färger Cosmossvart, Titansilver och Biarritzblå. 525i Bavaria -01 (möjligen -02): lättmetallfälgar Radialeker 48, larm, sportstolar, DSC, multisportratt, takreling (touring), fällbart baksäte m skisack (sedan), Business CD, interiörlister aluminium matt. Färger Orientblå, titansilver. Inredning, antracitgrått tyg. Källa: BMW. |
|
|
Stockholm Open fanns både 01 och 02 i helt olika varianter. 01 var mer komfort med skinn och elbaklucka. 02 (hade en själv) var som en M-sport light. Sportchassi, sportstolar med halvskinn, svart innertak bl a. Men det såldes en massa 525 utan dessa paket under 01 och 02. Jag inbillar mig att DSC blev standard 02. Vi tänkte köpa en nästan ny 530iT -01 men den saknade DSC. Då blev det en ny 525iT -02 istället. Jag vill minnas att försäljaren sa att DSC var standard på den årsmodellen. Nog så viktigt. Enligt Trafikverket räddar antisladd lika många liv som bilbältet. "BMW six appeal" |
|
|
"M-sport light utan plasten" skulle det vara. "BMW six appeal" |
|
| DSC kom på -01:orna. Har det på min. Men jag ska låta det vara osagt om det var standard. | |
| står det dsc på knappen istället för asc då eller hur ser man skillnaden? | |
| Ja, då står det DCS på knappen. DCS:n har styrlägesgivare, G-kraftsensor samt bromsar hjulen individuellt o.s.v. | |
| DSC var väl standard redan 96-98 eller nått sånt, på 540 då. 6orna fick antagligen senare, eller så kanske det var tillval? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.