|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta bromsvätska i bilen. Men hittar inte behållaren till bromsvätskan. Var sitter den?? /Peter | |
| Jag gissar att det är lika som på E39 att den sitter under vänster kupéfilterbox som måste demonteras först. Kolla så att du inte behöver göra något särskilt för DSC/ABS. Vanligtvis tror jag det räcker att lufta med tändningen på. Ett till tips: Är inte skivorna bytta någon gång samt beläggen halvslitna eller mer, fyll då bara på till något över minstrecket. å slipper man att det svämmar över i burken vid byte av belägg sedan. | |
|
Jag hittar spår (2 stålrör och en vakumslang) att den sitter under filterhållaren, men den måste demonteras hela en från vänster sida till höger verkar det som. Kollar vidare på det imorgon. Men det skall väl inte vara några konstigheter med ABS/DSC om man suger ut oljan nere vid oken? Bara se till så att det inte blir tomt i behållaren. |
|
|
Filterboxarna är delade på mitten så det är vänster sida som ska bort. Över skarven i mitten är det en bit plast som ska bort först, lossa en spärr och dra åt vänster. /Jonas |
|
smitran |
Hej Lovan! Mycket enkelt att demontera. Plocka först bort vänster kupefilter och sedan vrider du 1/4 varv på plastmuttrarna, sitter en i mitten där du får lyfta och skjuta undan kåpan för att komma åt denna. sedan har du en liten torx 25 eller 30 på fjäderbensfästet och sedan lyfter du bara bort dessa delar så ser du hela bromsbehållaren. Lycka till! Smitran |
|
Tack alla. Nu vet jag exakt till nästa gång det är dags för vätskebyte igen. Bytt och klart, men det där med att nollställa serviceindikatorn,, det går inte som det står under mektipsen.. När jag håller in trippresettknappen så kommer det upp en helt annan meny som är 01 till 15 med undermenyer och där hittar jag inget som kan tänkas nollställa service.. |
|
|
Hej igen. Glöm det jag skrev. Handhavandefel och viss förvirring gjorde att jag var ute i fel socken en stund. Men nu så vill den ha ny bromsvätska om 2 år igen. /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.