|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har köpt ny vänster fram dörr till bilen. Men undrar vad man ska byta från min gamla dörr till den nya för att man ska kunna låsa upp den och låsa? Är det svårt samt krävs det något speciellt verktyg? Sen om jag bara hänger dit den nya dörren, utan att byta något,kan jag fortfarande låsa med knapparna på nyckeln? Men självklart då inte med själva nyckeln. Har googlat och sökt här på forumet utan någon vidare framgång som gjort mig något klokare på hur det ska göras. | |
|
Länk Glömde skicka med länken jag hittat. Är det bara den jag behöver byta för att allt ska funka med nyckeln osv? |
|
|
Om du tittar på insidan av dörren precis bakom ytterhandtaget så ser du en svart gummiplugg, pilla bort den, du kommer se en insex skruv/skalle skruva ur den tills den nästan tar i plåten, därefter är det bara att lirka ur låset med den lackade kåpan och göra likadant i omvänd ordning vid montering! När du sedan byter dörren, slå inte på tändningen under tiden du bryter dörrkontakten då slipper du tända airbaglampan... |
|
| Japp gör exakt som på beskrivningen så kommer det fungera kalas! | |
|
Fan så fint! Hade förväntat mig ett jävla jobb. Trodde först det va den stor klumpen som sitter inne i dörren som gör så man kan öppna och stänga dörren. För det verkade va väldigt mycket krångligare. Då vet jag va jag ska göra till helgen, tack för hjälpen! |
|
|
Har lite problem att låssa kabel härvan som går från bilen in till dörren. Man trycker om en sån lite grå spärr där kablarna går ihop, då glider dom isär några millimeter, men sen sitter det som berget! är där någon mer spärr eller det är bara dra utav fan som gäller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.