AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.865

Köpråd: M3 E46

Ka
10
Kabel
525iT -04
M3 -04
Hejsan, är ute efter en m3 e46. Har hittat en på blocket som är intressant Länk

För billigt för att vara sant? Gjorde en carfax report det såg bra ut förutom importen.

Lite många ägare kanske? Ingen verkar ha behållt den längre än ett år cirkus.

Någon som sitter på lite info om denna bil?

Mvh Richard
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ser väl OK ut vid första anblick (om man nu gillar sådan färg ;) :) ).

Import -05 spelar ju mindre roll - då har den ju varit här i 7 år och finns alla papper med servicebok och att stämplarna kan verifieras så åk och titta.

Är avställd - fråga varför.

Med oljeservice och skatt så får du räkna med typ 2000 - 3000 kr i kostnader till.

Sedan är den lite "snikutrustad" så så speciellt billig är den inte i mina ögon utan mer ett normalt pris.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMWCS 5375

Vad jag kan se så köpte nuvarande ägare bilen 110316. Ägaren innan dess köpte den 061005, så han hade den ju ganska länge ändå.

Skulle även tippa på att den står på pappan i familjen.

Bellamy
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Kävlingepågen- äntligen en M3 ägare själv som säger att det är normal pris fast den är långt under 200k

Annars brukar alla säga att det bara är skit under 220, många med egna M3 som inte vill inse att priserna sjunker på dessa bilar i rätt snabb takt
//
117
//Mick3
M3 E92-08
hade kontakt med denna ägaren innan jag köpte den jag har idag!
Och bilen skulle vara i toppskick sa ägaren, och eftersom jag hade en bit att åka ville jag ha lite mer info och gärna några bilder, fick bilder på motorn till att börja med och då gav jag upp den bilen, inte ordningjord i hans ägo iaf! (kan inte svara på hur det ser ut idag men det intrycket gav iaf mej ingen M3 vibb) men jag anser inte att man bara ska tvätta en sådan bil på utsidan! (iaf inte för de priset vi pratade om då)
Skulle även in på service!

Trådskaparen: Du har PM

Mvh
Ka
10
Kabel
525iT -04
M3 -04
Tack för alla svaren!

Snikutrustad på vilket sätt? Vad saknas?

Tycker själv inte det är ett jättelågt pris heller men med tanke på vad folk brukar värdera sina m3or till är denna lågt i pris!

Annonsören är rätt ung (född 89) vilket ger mig lite avsmak på bilen... Fast kanske inte ska säga för mycket är född 87..

Tack för alla svar!

MVh Richard
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Att ens ålder kan ge avsmak på en bil är rätt häftigt tycker jag. Har sålt en hel dyra bilar till personer som är yngre än 89. Mycket märkligt resonemang.

Tycker bilen verkar ok för dem pengarna, nästan så att det kliar lite i banbilsfingrarna :)
Ka
10
Kabel
525iT -04
M3 -04
Nä det är antagligen bara fördomar. Tänkte mer; Killen pluggar(vilket jag fick reda på att googla hans namn), hur har han haft råda att sköta bilen om han pluggar för det är ingen billig bil att äga.

Mvh Richard
Hellre en otvättad motor för min del...Är det allt för fräscht brukar jag leta extra noga efter oljeläck, nytvättad motor är "varning"
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Otvättad motor och aldrig typ aldrig öppnat huven är en hiskelig skillnad! Denna var hemsk!

Vid nytvättad motor innan man kommer och kollar så självklart ringer varningsklockorna då, men en bil med puts på ser du om det är läckage! Och mitt personliga tycke ska det vara puts på en sån här bil, man ska bry sej om allt på en sån här bil, om han inte ens har förnuft att ha rent och fint så kan man undra hur resten är skött! (min personlig åsikt)

(ser min text helt kladdig ut så skriver ja med mobilen)

Mvh

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Fälgarna drar ju ner helhetsintrycket rejält!!

Fräscha original 19 (som det ska va) är ganska dyra och svåra att få tag i...

Mvh Peter

Ka
10
Kabel
525iT -04
M3 -04
Tycker precis som //Mick3. Har man en sådan bil och är entusiast så putsar man väl inte bara på det ytliga, inge jag iallafall!

Håller med om att fälgarna drar ner helhetsintrycket rejält

Blir nog inget köp av denna. Tack för svaren iaf!

Mvh Richard
Tyvärr ingen bil att rekommendera om man är ute efter relativt fräsh m3a.

Va iväg med en polare och tittade på denna, ganska sliten för dessa miltal.
Lackskador, och små repor överlag på bilen.

Själv så hade jag iaf inte köpt den, för man vill inte köpa en halv risig bil för 150+ tkr även om det kanske är billigt för bilen. Men det är trots allt mycket pengar ändå.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.