|
|
|
|---|---|
| Kan man ha olika bredd på fram respektive bakdäck på en XD??? Har nämligen köpt 20" hjul med 275 bak o 245 fram däck till min 530... Tänkte om de funkar me fyrkrafset så inte bilfan får spel : ) | |
|
Hej! Jag förutsätter att hjulen har rätt inpressning för X-driven, är inte samma som på en tvåhjulsdriven E61:a. 245:orna ska ha en högre profil än 275:orna då blir rullomkretsen densamma, då blir det inget knas,, Lycka till! Janne |
|
|
Hmm de vette fan, ja får nog ringa Greenpart imorn o kolla upp de hela, tack för svar... 275/30 bak 245/35 fram då blir de 1% skillnad :/ de e dåligt kanske...?? |
|
| PlogisPerformance: Titta på klisterlappen på B-stolpen (förardörren), där står vilka däckdimensioner du kan ha. De står även listade i instruktionsboken. | |
|
Du kan självklart köra med olika bredd men det ska vara samma rullomkrets fram/bak annars riskerar du ökat slitage i transmissionen. (Personligen så skulle jag inte acceptera 1% skillnad.) Själv valde jag 19": Fram 245/35-19, Bak 285/30-19 vilket ger samma rullomkrets fram/bak och även samma rullomkrets som original hjul. Mina fälgar är: Fram 8,5" ET35, Bak 9,5" ET35. Jag var i förväg orolig för om de skulle få plats men jag är nu mycket nöjd. Hjulen sitter perfekt (enligt min smak) och inget skrap! Det jag nu skulle önska är en mycket försiktig sänkning, ca 20 mm fjädrar fram och ca 10 mm kalibrering bak. Men tyvärr så hittar jag bara fjädrar med 35 mm sänkning vilket inte är intressant för min del. Just nu har jag valt acceptera jag höjden som den är, det är ju trots allt en 4wd! PlogisPerf; dina 20" blir ganska mycket högre/större rullomkrets (4%) än original 245/40-18. Bra länk för att jämföra olika dimensioner: Länk |
|
| Oki... Blir att avbeställa skiten då : ( vad valde du för fälgar på din bil? Kan tän ka mig att utbudet blir ett helt annat nu när det blev såhär... | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.