AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.355

trasiga elhissar, e30

hjulet
Jag har ett angenämt problem som någon här kanske kan lösa. Elhissarna i min e30 har lagt av och rutorna befinner sig i sitt nedersta läge. Visst det är ok med nedrullade rutor för tillfället, men i det långa loppet känns det betydligt roligare att kunna stäng dem.....

Felet uppkom efter att jag hade ställt bilen på uppfarten och låst den, när jag sedan skulle köra igen var elhissarna stendöda, och det var även stolsvärmen. Jag vet att det inte är säkringen eller reläet som är trasiga, eftersom elluckan funkar och den går på samma säkring och samma relä. Problemet påverkar inte min belysta m-knopp, men utöver den finns det inget som lyser på mittkonsolen, mao funkar inte heller belysningen i reglagen till elhissar och stolsvärme....

Någon som har en aning om vart felet finns?
eDwArD
Måste säga att jag tror att det är en säkring eftersom allt gick på en gång. om du är säker på att elluckan går på samma säkring kan du utesluta att det är den som är trasig.

Får jag fråga varför du låser en bil med rutorna nere??? eller är det en dum fråga.
Peter bmw325 cab
om du har ett larm så kan det vara där felet ligger

vilket relaä menar du ?
det som finns under instrumentbrädan ?

det finns oxå en knapp för på/av för elhissar intill varningsknappen. du kanske har fel på den

tag bort minuspol ifrån batteriet och tillbaka igen kanske funkar vem vet
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag hade samma problem ungefär, då var det kablarna som hade skavts sönder och ärjat i genomföringen till dörren. det sitter ju en multikontakt där som utsätts för ganska mycket fukt mm om gummit inte är helt. det blev altså ett jordfel där och till följd så fungerade knappt någon el i bilen.

kan åxå vara larmet, det har jag också råkat ut för. och då var det rostiga kopplingar och dålig kontakt som var problemet.

kan vara värt att kolla //Martin

www.moffa.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.