|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!, Jag blir inte riktigt klok på vilket glas jag skall köpa, Kollar jag Mekonomen/Meca finns inte ens glaset. Kollar jag Schmiedmannfinns 2 stycken modeller, båda verkar passa min bil enligt realoem..men vilken är RÄTT? Den ena kostar 380 :- den andra 1021 :- Vill beställa rätt så man slipper skicka tillbaka. Tack på förhand! | |
|
bumpar och hoppas på att någon vet något! Headlight lens ZKW L.-side = Länk Eller Länk Blir inte riktigt klok! |
|
|
Kan inte svara på din fråga till 100%, men vad jag vet alla fall är att de vill gärna veta vilket märke du har på. Finns 2 stycken. Bosch och vad nu det andra heter. Ska du byta båda eller bara vänster som du länkade? Börja att kolla med vilket märke du har på. Maila eller ring Viktor på Schmiedmann och få reda på vad som är rätt till din bil. Leta sen runt om du vill pröva finna det billigare någonstans eller köp av dem på stubinen. |
|
| Har för mig också att det ena har 3 ränder som jag själv har och en sort har blankt glas utan ränder. | |
|
De gånger jag har bytt glas har ZKW och Bosch-glasen varit likadana förutom fabrikatet (och loggan). Med andra ord spelar inte fabrikatet någon roll, men de du länkat till som nr.2 och är billigare, är nog "no name"-glas...inte säkert att de är sämre men de är inga "märkesglas". Kolla bara så du får rätt utförande (före eller efter face-liften) eftersom din bil ligger nära face-lift datummässigt. Det är klokt att byta packningen mellan glas och strålkastarhuset när du byter glasen - annars riskerar du att få läckage där efter bytet. Packningen ligger bara löst fastklämd av lyktglaset i det djupa spåret i lykthuset, inget lim eller liknande! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har bytt till de billiga glasen på Schmiedmann utan problem (har ZKW-lyktor och skulle enl. Schmiedmann själva behöva de dyra glasen). Dessa glas är gjorda av DEPO. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.