|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte göra en kontroll innan mitt köp nyligen och gick på reklamen om Carfax. Den info man får är inte mycket att hurra för. Det enda intressanta jag fick fram var när och var besiktningar var utförda. Ganska ointressant egentligen för man får inte reda på vilka fel som fanns. Antal kilometer vid varje besikting fick jag också. Övriga uppgifter finns på transportstyrelsen.se Eller så fanns det inget konstigt på min bil? Kanske någon som tycker annorlunda? / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- | |
|
Jag håller med dig, jag gjorde själv av ren nyfikenhet en uppslagning på min bil, den som är gratis på Carfax, och där stod det "Bilen är anmäld som stulen" Det är så klar ett bra knep för att få folk att köpa deras betaltjänst, vilket jag mitt pucko gjorde. Där får jag veta att "bilen har VARIT stulen" det är enligt mig en djävla skillnad. Jag mailar till Carfax, får ett autosvar att "vi hör av oss inom två dagar" Två dagar går...20 dagar, två månader senare och massvis med mail så är resultatet det samma, Inget svar. Carfax sammanställer bara information som är tillgänglig för vem som helst gratis, de kollar inte om informationen stämmer eller inte, de ändrar också på den för att den skall låta "smaskigare" som i mitt fall. Jag vände mig till Larmtjänst och Polisen för att kolla uppgifterna själv,finns inget som säger "Bilen är anmäld som stulen" Helt och hållet en mening som är påhittad av Carfax Ne ne, en ren blufftjänst i mina ögon |
|
|
Den vanligaste kommentaren till Carfax är att det är skit.... Det funkar bra med Carfax på USA-bilar måhända. Men det är inte vatten värt. När jag körde en Carfax på min 7:a så fanns det ett antal felaktigheter (och saknad info) på sånt som fanns på Transportstyrelsen bl a. I mitt tycke inget att slösa sin tid på när det gäller svenska bilar. Niklas Fransosen |
|
|
Kan ni inte anmäla till ARN? För dom kör ju väldigt aggressiv och ful marknadsföring. /Mats J |
|
|
Anmält har jag inte gjort, men hoppas reklamen på denna sidan försvinner. Detta ska ju vara en seriös sida..... / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.